Zorg-Unit

Bericht door Peet - 11 november 2012

Zorg-Unit

Gisteren hebben wij officieel de bevestiging gekregen van het WMO dat we een zorg-unit krijgen aan ons huis.
Dit betekend dus, geen verbouwing in ons huis, en niet verhuizen.

Toen we het slechte nieuws hadden gekregen over de ALS dan rijst al vrij snel daarna de vraag, hoe gaan we dit in godsnaam aanpakken :?: zeker wanneer je zoals wij een huis hebt wat nog uit een tijd stamt dat het wiel net was uitgevonden (1880), laat staan dat het huis rolstoel vriendelijk is. het is trouwens helemaal niet vriendelijk :-x :-)

Ons huis, een klein oud dijkhuisje hebben wij nu 11 jaar. het bestaat uit een loopkelder (Onderhuis) Die grenst aan de tuin. De kelder doet onder andere dienst als opslag voor het bouwmateriaal en gereedschap, de kelder is dan ook nog in de originele staat en met veel achterstallig onderhoud. dus niks wees er op dat dit nog eens verbouwd moest gaan worden de aankomende jaren.
220cm hoger heb je de woonkamer en de keuken. Nog wat hoger de slaapkamers.
We hebben eerst een lift geopperd voor naar beneden naar de kelder, naar boven ging door ruimtegebrek sowieso niet dus moesten we naar beneden.
Maar dat betekend dat alles maar dan ook alles beneden verbouwd moest worden. Dit zou best een grote klus zijn.
En dan met een heftlift in de woonkamer om in de kelder te komen mocht ik geen trappen meer kunnen lopen.
Maar het WMO keurde dit alles niet goed ? het zou te duur worden en vooral het installeren van de lift deden ze moeilijk over en dat terwijl ik die zelf nog aan wilden schaffen.
Ik had al het woord Zorg-Unit laten vallen maar daar werd niet op doorgegaan.

Bij een 2de bezoek wel,
de bouwinspecteur van de gemeente zag daar wel mogelijkheden voor. Hij zag het wel zitten om misschien zo zorg-unit op ons balkon te plaatsen :?:
Zolang als dat we hier wonen wilde we al graag een schuifpui en een balkon. Maar door andere werkzaamheden werd dat steeds uitgesteld.
Maar eindelijk hebben we de stap gezet 2 jaar geleden en hebben we een schuifpui in ons huis laten plaatsen en een balkon er aan zodat we zo vanuit de woonkamer het balkon op kunnen stappen en op onze tuin kijken.
Heerlijk met mooi weer 8-)
Ons balkon van 650 cm bij 242 cm was ik eigenlijk nog maar net aan het afbouwen toen ik kort daarna de diagnose ALS kreeg, dus van dat afbouwen kwam niks meer terecht.
De bouwinspecteur zag dat we best wel een groot balkon hebben en zag er wel iets in om zo zorg-unit op ons balkon te plaatsen.

Dus er kwam nog een 3de bezoek met nog iemand van zo bedrijf die, die units levert. Een beetje passen en meten en ze zouden de aanvraag de deur uit doen.
Goed 2 weken geleden kreeg ik een telefoontje van de firma Pasaan dat het was goedgekeurd, Jippie! Maar het was nog afwachten want er moest nog een bouwtekening worden gemaakt voor de tijdelijke bouwvergunning, dus het kon nog mis gaan.
Begin vorige week zijn er nog wat metingen verricht om te kijken hoe hij moet komen te staan, dat pakte even anders uit dan ik verwachte.
Het completen balkon gaat verdwijnen :o dus van dat geld had ik beter mee op vakantie kunnen gaan. De schuifpui word er uitgehaald en gestald zodat hij terug geplaatst kan worden als ik er niet meer ben. Ook mijn schuurtje van 220 bij 200 cm moet weg, niet tegeloven maar ze komen net 3 cm te kort door me schuurtje.
Zodra dat is gebeurd word er met een hoogwerker een zeecontainer in me tuin geplaatst en ingegraven tot op hoogte schuifpui. Daar bovenop komt de zorg-unit in een L form zodat ik zo vanuit de woonkamer de zorg-unit in kan stappen / rijden.
Als ik er niet meer ben dan halen ze dat spul weer weg en plaatsen de schuifpui terug. De zeecontainer mag mijn vrouw dan houden als ze wil.
Ik haar nu al geadviseerd omdat te doen. dus die komt er dan maar in plaats van het balkon. Gelijk een mooie opslagruimte en dakterras, wel een beetje aankleden en een mooie kleurtje natuurlijk.
Afgelopen Vrijdag kwam dus de bevestiging dat hij definitief geplaatst mag worden. Er moet nog wel een eigen bijdragen aan worden betaald maar de hoogte daarvan is nog niet bekend.

Wil je dit? Nee natuurlijk wil je dit niet! maar soms is het de beste oplossing.
Het was of dit of verkopen en verhuizen. Verkopen was geen optie om 3 redenen, Een slechtere tijd om je huis te verkopen kan je nu niet hebben met die crisis, als we verkopen ben je alles in een keer kwijt waar je samen krom voor heb gelegen en op heb gebouwd, en stel je verhuist naar een aangepaste huurwoning of instelling en ik leg het loodje, dan moet mijn vrouw binnen enkele maanden de woning weer verlaten om plaats te maken voor een ander. dan is er verder niks meer wat je samen had dan een foto aan de muur in een vreemd huis waar ik nooit heb gewoond. DAT NOOIT :!: :!:
Dus ik was sowieso nooit weg gegaan uit mijn huis.

Dus ondanks alle rompslomp ben ik blij met deze oplossing.

Wanneer de voorbereidingen en plaatsing gaan beginnen hou ik jullie op de hoogte van het verloop daarvan middels foto`s.
Dit moet beginnen binnen 2 maanden.

Groetjes, Peet.
avatar > Peet

starstarstarstar
Berichten: 1293
Geregistreerd: 20 februari 2012
Woonplaats: Pernis
Laatste bewerking: Peet † nov 11 2012, 23:30
Reactie door Arendje - 11 november 2012

Re: Zorg-Unit

ha Peet, fantastisch dat het is goedgekeurd, maar de reden blijft zo triest en ik vind het ontzettend sterk van je (trouwens allemaal ) dat je er zo over schrijft en we van afstand mee kunnen leven. Soms op zo'n humoristische manier dat ik er van in de lach schiet :lol:

Ik hoop dat het straks zo ' class='inline-anchor external' target='_BLANK'> voor je gaat voelen, ondanks de unit aan je huis. Nee al je herinneringen opgeven aan een huis :cry: zou ik ook niet kunnen.

Groetjes Arendje
avatar > Arendje

starstarstar
Berichten: 174
Geregistreerd: 25 juli 2012
Woonplaats: Wolvega

Reactie door dspier - 11 november 2012

Re: Zorg-Unit

Hoi Peet,
Dus de kogel is door de kerk, gefeliciteerd!

Zo'n zeecontainer in je tuin kan ontzettend handig zijn, als de conditie nog maar goed is.
De eigen bijdrage vanuit onze gemeente is [i:18jgcddf]maximaal[/i:18jgcddf] 1/39 van het totale WMO bedrag per 4 weken. In mijn geval komt dat neer op een dikke duizend euro per 4 weken, maar schrik niet, zoveel betaal je nooit! (Tenzij je stinkend rijk bent, maar ons kennede... :mrgreen: Je zit wel aan die 39 perioden van 4 weken vast.)

De te betalen eigen bijdrage is afhankelijk van jullie gezamenlijke inkomen, dat word door het CAK (Centraal Administratie Kantoor) opgevraagd bij de belastingdienst en aan de hand daarvan wordt je eigen bijdrage bepaald. maar dat hoef ik jou niet te vertellen toch?

Groetjes en succes,
Dick
avatar > dspier

starstarstarstar
Berichten: 1164
Geregistreerd: 07 november 2011
Woonplaats: Rosmalen

Reactie door Peet - 11 november 2012

Re: Zorg-Unit

Dus dat ik weinig verdiende gaat nu ze vruchten afwerpen, altijd al gezegd tegen Marian dat het ergens goed voor moest zijn :lol: :lol:

Het geluk wil dat ik er nog ben, dus ze zullen echt met een toonbaar exemplaar moeten komen anders mogen ze zorgen dat alles weer bij het oude terug komt. minimaal 2 extra dagen werken. jammer dat ik dat niet meer meemaak :(
Maar ik zag dat zeker wel zitten, een goed idee waar ik op had moeten komen voor ik aan me balkon begon, mijn buurman 3 huizen verder heeft nota benen een container reparatiebedrijf. Stom he :mrgreen:

Groetjes, Peet
avatar > Peet

starstarstarstar
Berichten: 1293
Geregistreerd: 20 februari 2012
Woonplaats: Pernis

Reactie door Peet - 12 november 2012

Re: Zorg-Unit

Hoi Petra.

Na de bevestiging moet de firma Pasaan binnen 2 maanden alles achter de rug hebben. wanneer ze gaan beginnen weet ik nog niet? ik hoop erg snel.

Iemand bij mij in het dorp is kort geleden zijn vrouw verloren aan ALS, hij had ook een zorg-unit in zijn tuin. hij adviseerde mij Pasaan om het volgende, de service schijnt erg goed te zijn, Pasaan leverd de units alleen met de hulpmiddelen die je op dat moment nodig heb, moet dat worden uitgebreid dan is 1 telefoontje genoeg om dat voor elkaar te krijgen en dan komen het gratis aanvullen.
ik hoefde zelf niet over Pasaan te beginnen, deze werd al aangeboden door de gemeente.

Echte tips heb ik hier niet over, voor mij ook de eerste keer :mrgreen: ze zullen waarschijnlijk eerst kijken of aanpassen in je huis mogelijk is, als dat te duur word, misschien dat ze dan nog over verhuizen beginnen, dat kan ook nog. en dan komt de zorg-unit ter spraken. TIP! beetje slijmen met koffie en een koekje kan nooit geen kwaad, in mijn geval, de bouwinspecteur vond het maar al te fijn dat hij even mocht roken, want overal waar hij as geweest was het NO SMOKING :lol: 1 sigaretje kan echt geen kwaad, niet zoveel als ALS.
het ligt er natuurlijk aan hoe groot je tuin is, maar het is net lego ze zijn er in alle maten
zolang je tuin niet 3 bij 3 is komen ze er wel uit denk ik.

Succes en ik ben benieuwd naar de afloop.
Groetjes, Peet
avatar > Peet

starstarstarstar
Berichten: 1293
Geregistreerd: 20 februari 2012
Woonplaats: Pernis

Reactie door Peet - 18 december 2012

Re: Zorg-Unit

De kogel is door de kerk, vanmiddag zijn we gebeld dat ze vanaf morgen graag met voorbereidend werk beginnen.
Dat betekend het demonteren van ons balkon. ik hoop dat ze een flinke slijptol bij hun hebben want alles zit gelast :lol:
Daar gaat ons bijna nieuwe balkon wat ik net aan het afbouwen was :(
En dan 3 Januari begint het echte werk om de zorg-unit te plaatsen, foto`s volgen nog.

Gr, Peet
avatar > Peet

starstarstarstar
Berichten: 1293
Geregistreerd: 20 februari 2012
Woonplaats: Pernis

Reactie door Peet - 19 december 2012

Re: Zorg-Unit

[quote="Peet":1if4wt5n]
Daar gaat ons bijna nieuwe balkon wat ik net aan het afbouwen was :( [/quote:1if4wt5n]
Wilden ze me balkon afvoeren naar het grof vuil, ik wilde bijna vragen of ik een schil op me hoofd had? ik ben toch zeker calimero niet :bgrr
Nee dat gaat niet gebeuren zei ik, verkopen kan ik zelf wel.
Plaats het maar mooi terug als ik het hoekje om ben.
Daar zakt nou me broek van af, daar staat voor bijna 5000 euro :bgrr
Gr, Peet
avatar > Peet

starstarstarstar
Berichten: 1293
Geregistreerd: 20 februari 2012
Woonplaats: Pernis

Reactie door Arwi - 19 december 2012

Re: Zorg-Unit

Nou Peet, beetje meedenken had ze niet misstaan hoor.
Ik wil bv. ook niet dat ons huis verbouwd wordt voor zo'n relatief korte periode ... :(
Grt, Arwi
avatar > Arwi

starstarstarstar
Berichten: 333
Geregistreerd: 16 juni 2012
Woonplaats: Teteringen (Breda)

Reactie door dspier - 21 december 2012

Re: Zorg-Unit

"Peet": .Daar zakt nou me broek van af, daar staat voor bijna 5000 euro tja Peet,
Dat zal hun een rotzorg zijn!

Ik heb bijv. moeten praten als brugman om het keukenblokje in onze bijkeuken beneden, waar de lift uitkomt, te laten staan.
GEM. "dat keukenblokje moet weg, anders hebt u maar 1m voor de lift!"
IK: "gaat niet gebeuren, langs de lift heb ik maar 90cm, dat is toch ook voldoende?"
GEM. "Maar als we dat keukenblokje weghalen hebt u meer ruimte om te draaien!"
IK: "Maar ik ben niet de enige bewoner hier! Dit keukentje wordt in de zomer heel intensief door ons gebruikt. En ik kan zo ook langs het keukenblok afdraaien." :bgrr

Gelukkig staat het er nog en kom ik er goed langs!

Groetjes,
Dick
avatar > dspier

starstarstarstar
Berichten: 1164
Geregistreerd: 07 november 2011
Woonplaats: Rosmalen

Reactie door Peet - 27 december 2012

Re: Zorg-Unit

Ja ik was en ben nog steeds flink geërgerd door die gasten, deze actie was erg onverwacht want wij hadden al te horen gekregen dat het januari zou worden, maar door me eigen netwerk omdat ik iemand ken uit de deelgemeente is alles wat snelle gegaan waardoor ze dus belde of ze iets eerder met de voorbereidingen mochten beginnen, ja natuurlijk zei Marian, nou dan komen we morgen :o
Kijk, dat het balkon er aan moest geloven was ons wel duiderlijk, maar niet op die manier.
omdat wij in een dijkhuis wonen grenst onze tuin aan de kelder / onderhuis :mrgreen: en de woonkamer aan de straat maar kijkt op de tuin, hierdoor komt er een zeecontainer in de tuin te staan op een frame, die container heeft de onmogenlijke afmeting van 150 cm hoog, dus een soort grote kruipruimte. maar wel een hele grote :!:
die zeecontainer zorgt er voor dat de zorg-unit aan onze schuifpui / woonkamer grenst. dus de zorg-unit komt bovenop de zeecontainer te staan. geloof me, de foto`s volgen nog.
Als ik straks het hoekje om ben mag als mijn vrouw dat wil ze er voor kiezen dat de zeecontainer blijft staan, dan heb je in principe na een leuke afwerking een mooi dakterras waar je zo vanuit de woonkamer op kan stappen, een goeie vervanging van het balkon. maar die keus was nog niet gemaakt, en als ze daar niet voor wilde gaan zou alles gewoon in de oude staat hersteld worden, dus ook het balkon.
er is dus duidelijk wat mis gegaan in de communicatie tussen de opdrachtgever en de opruimers die hier die Dinsdag waren.
eigenlijk had ik al besloten, jammer van het balkon en nog erger voor het geld wat het heeft gekost, maar de manier waarop die gasten mij benaderde beviel me helemaal niet, respectloos :!: en dat pik ik niet zomaar, ook nu niet.
maar ik ben me er wel van bewust dat het voor hun werk is en het ons leven is wat zij daar af staan te breken :cry: dat heeft mij vrouw ze ook wel duidelijk gemaakt, maar kloppen doet het niet.
later is de rust bij mij voor een gedeelte wel terug gekeerd maar ik ben zoiets niet zomaar vergeten, blijf altijd lang hangen :bgrr

Groetjes, Peet
avatar > Peet

starstarstarstar
Berichten: 1293
Geregistreerd: 20 februari 2012
Woonplaats: Pernis

Reactie door Peet - 09 januari 2013

Re: Zorg-Unit

Nou het hele feest is begonnen en flink op gang, afgelopen Maandag is de plaatsing van de zorg-unit begonnen, hij staat maar moet nog wel afgebouwd worden en voorzien van waterleiding, elektra, en riool.
zoals belooft zijn hier alvast wat foto`s. ik heb uit 144 foto`s een selectie gemaakt van het begin tot nu, gebruiksklaar is het nog niet, dat word volgende week.

[b:2047w1ye]Zoals bekend was ons balkon al verwijderd,een behoorlijk triest aanblik :( [/b:2047w1ye]


[b:2047w1ye]Ook onze schuur waar al me gereedschap en dergelijken in gestald stond moest er aan geloven :bgrr [/b:2047w1ye]




[b:2047w1ye]Maar voor iets wat je weghaalt moet ook wat terug komen, niet zo groot als die van ons maar groot genoeg voor de scooter.[/b:2047w1ye]




[b:2047w1ye]Het onderstel (tafel) voor de zorg-unit om hem woonkamer level te krijgen.[/b:2047w1ye]








[b:2047w1ye]Toen was de zorg-unit zelf aan de beurt.[/b:2047w1ye]






[b:2047w1ye]Het kabeltje zal toch knappen :mrgreen: [/b:2047w1ye]


[b:2047w1ye][color=#FF0000:2047w1ye](Video) hoe toevallig kan het zijn :lol: [/color:2047w1ye][/b:2047w1ye]
http://www.facebook.com/photo.php?v=10200422047222278&set=vb.1489073135&type=3





[b:2047w1ye]One small step for [a] man, one giant leap for mankind[/b:2047w1ye]


[b:2047w1ye]En nu de boel afbouwen en aansluiten.[/b:2047w1ye]


Word vervolgt ;-)

Groetjes, Peet
avatar > Peet

starstarstarstar
Berichten: 1293
Geregistreerd: 20 februari 2012
Woonplaats: Pernis

Reactie door dspier - 09 januari 2013

Re: Zorg-Unit

Nou,
Dat gaat in elk geval sneller dan de 5 weken die ze hier voor mijn lift nodig hadden! :grin:

Imposante kranen ook, als er mensen in de buurt nog niet van Peet hadden gehoord, dan nu wél! :mrgreen:

Ik had begrepen dat de container onder de zorgunit je berging zou worden, of wordt dat nu toch dat vierkante hokje? Ontgaat me even. Mij valt ook op dat de container onder de zorgunit slechts een frame is, geen wanden! Hoe kun je dat dan als berging gebruiken?

Ben benieuwd naar foto's van de binnenkant van de unit.

:idea: Zie ik nou een deur aan de lange kant van de unit? Ik vraag ik me af of je van daaraf op het dak van die scooterberging kunt komen en daar alsnog een balkonnetje kunt (laten) maken. Heb je het materiaal van je oude balkon nog?

Groetjes en succes met de verbouwing!
Dick
avatar > dspier

starstarstarstar
Berichten: 1164
Geregistreerd: 07 november 2011
Woonplaats: Rosmalen

Reactie door Peet - 09 januari 2013

Re: Zorg-Unit

[b:1sk2wksc]Hoi Dick.[/b:1sk2wksc]

Nou,
Dat gaat in elk geval sneller dan de 5 weken die ze hier voor mijn lift nodig hadden!
[b:1sk2wksc]Inderdaad, voor Rotterdamse begrippen is het nog snel gegaan, wel met een duwtje in de rug via mijn netwerk. maar laten we eerlijk zijn, zonder kruiwagen komt toch niemand nergens :mrgreen: [/b:1sk2wksc]

Imposante kranen ook, als er mensen in de buurt nog niet van Peet hadden gehoord, dan nu wél!
[b:1sk2wksc]Peet was al vrij bekend, maar nu zeker! maar dit was wel net of het circus was gearriveerd dus dat geeft wel een aparte boost :-) [/b:1sk2wksc]

Ik had begrepen dat de container onder de zorgunit je berging zou worden, of wordt dat nu toch dat vierkante hokje? Ontgaat me even. Mij valt ook op dat de container onder de zorgunit slechts een frame is, geen wanden! Hoe kun je dat dan als berging gebruiken?
[b:1sk2wksc]Dat is dus ook iets wat ik een beetje verkeerd had begrepen omdat toen dit allemaal werd bekokstooft ik in het ziekenhuis lag.
De bedoeling was, een zeecontainer ingraven tot hoogte drempel schuifpui, en daar bovenop de zorg-unit. maar omdat het huis erg oud is, omstreeks 1880 konden ze door de fundering die er niet zit :mrgreen: niet ingraven, ze waren bang dat ze die zouden beschadigen.
Dus toen is voor deze optie gekozen, was voor mij ook nieuw. de container zou ook als opslag dienen maar omdat die er niet komt zijn ze nu bezig omdat stellage rondom dicht te maken, en best wel mooi. die foto`s komen nog.
Dat schuurtje moest er komen omdat die van ons plaats moest maken. maar die beslissing werd later teruggedraaid, maar na aandringen van ons en de wmo ambtenaar toch goedgekeurd. waarom :?: omdat de scooter van Marian niet in de berging onder de zorg-unit terecht kan, en dat was de bedoeling ;-)
dus dan toch maar een schuurtje er bij. kost wel ietsje eigen bijdragen werd er gezegd.[/b:1sk2wksc]

Ben benieuwd naar foto's van de binnenkant van de unit.
[b:1sk2wksc]Uiteraard, ik ook :lol: komen er aan als het klaar is.[/b:1sk2wksc]

Zie ik nou een deur aan de lange kant van de unit? Ik vraag ik me af of je van daaraf op het dak van die scooterberging kunt komen en daar alsnog een balkonnetje kunt (laten) maken.
[b:1sk2wksc]Je lijkt Marian wel, die zag de eigen al helemaal liggen op het dakterrasje :lol: die mogelijkheid moeten we nog even goed bekijken, die zijdeur kan daar inderdaad een rol in spelen.[/b:1sk2wksc]
Heb je het materiaal van je oude balkon nog?
[b:1sk2wksc]Helaas, alles verkocht :mrgreen: maar dat had in dit geval waarschijnlijk toch te zwaar materiaal geweest.[/b:1sk2wksc]

[b:1sk2wksc]Video nog gezien? lache he: [/b:1sk2wksc]

Groetjes en succes met de verbouwing!
[b:1sk2wksc]Tnx.[/b:1sk2wksc]

[b:1sk2wksc]Groetjes, Peet[/b:1sk2wksc]
avatar > Peet

starstarstarstar
Berichten: 1293
Geregistreerd: 20 februari 2012
Woonplaats: Pernis
Laatste bewerking: Peet † jan 09 2013, 15:55
Reactie door Arwi - 09 januari 2013

Re: Zorg-Unit

Ha Peet,
Indrukwekkend hoor!
Fijn dat jullie het zo voor elkaar hebben weten te krijgen. Niet alle gemeenten vinden zorgunits een goed plan.
Groeten,
Arwi
avatar > Arwi

starstarstarstar
Berichten: 333
Geregistreerd: 16 juni 2012
Woonplaats: Teteringen (Breda)

Reactie door Peet - 16 januari 2013

Re: Zorg-Unit

De Ergotherapeut is vandaag langs geweest om de broodnodige hulpmiddelen te plaatsen, zoals de wel overheerlijke wc met warmwaterstraaltje en föhn en afstandsbediening :mrgreen: toch wel een paar kleine details waardoor je net even langer op het toilet blijf zitten :lol:
morgen komen ze een rolstoel, hoog/laag bed, en leestafeltje brengen, en morgen ook de oplevering, dan is alles achter de rug.
De unit heeft ze eigen warmwater voorziening en warmte toevoer. het enigste wat er aangesloten word is riool afvoer, stroom, en natuurlijk de koudwaterleiding.
Mijn handen trillen de laatste tijd behoorlijk dus de foto`s zijn niet al te scherp, excuus.










Ik kan niet anders zeggen dan dat ik tevreden ben.
De firma Pasaan was mij al aanbevolen door een dorpsgenoot die in het zelfde schuitje zat als wij, en bij toeval kwam de WMO ook met deze firma omdat ze daar goede ervaringen mee hebben.
Alles bij elkaar heeft het nog geen 2 weken geduurd, niet allemaal even leuk om mee te maken, maar dat is niet anders.
Zonde dat ons balkon plaats moest maken, maar we zijn er blij mee :-P een goeie oplossing.

Groetjes, Peet.
avatar > Peet

starstarstarstar
Berichten: 1293
Geregistreerd: 20 februari 2012
Woonplaats: Pernis

Reactie door Nautica - 17 januari 2013

Re: Zorg-Unit

Ziet er allemaal toppie uit Peet
avatar > Nautica

starstarstarstar
Berichten: 524
Geregistreerd: 03 oktober 2012
Woonplaats: CASTRICUM

Reactie door Letty - 17 januari 2013

Re: Zorg-Unit

Hoi Peet,

Het ziet er prima verzorgd en comfortabel uit en luxe afgewerkt, kijk dat is het verschil met onze unit die we krijgen, geen hoog/laag toilet, douchestoeltje of airco, mooie afwerking etc. Daar zit ook duidelijk het prijsverschil in. onze gemeente vonden de firma's Pasaan en Hodes veel te duur.
Het toilet lijkt me inderdaad erg prettig in gebruik en behoud een stukje onafhankelijkheid en eigenwaarde.

Groetjes, Letty
avatar > Letty

star
Berichten: 30
Geregistreerd: 19 september 2012
Woonplaats: Hoensbroek Lb

Reactie door dspier - 17 januari 2013

Re: Zorg-Unit

Mooi Peet!
Daar mag je blij mee zijn. En dat in 2 weken? Wij hebben 5 weken in de verbouwing gezeten vanwege de lift en daarna nog eens 3 voor de badkamer! :o

En we zijn er nog niet klaar mee: ze hebben de toiletpot te hoog gehangen waardoor ik met mijn benen van de grond bungel. Mooi dat het bij jouw wel zonder al te veel stress voor elkaar is!

Groetjes,
Dick
avatar > dspier

starstarstarstar
Berichten: 1164
Geregistreerd: 07 november 2011
Woonplaats: Rosmalen

Reactie door Peet - 17 januari 2013

Re: Zorg-Unit

"dspier": Mooi dat het bij jouw wel zonder al te veel stress voor elkaar is!
Nou Dick, die stress was er wel hoor, met zoiets moet je gewoon zelf niet thuis zijn denk ik.
maar ik begrijp je wel hoor, bij jouw was het ook veel meer binnen in je huis, dat was bij mij maar een paar dagen en dat werd me al teveel. maar ik moet zeggen dat ze erg respectvol met onze privacy omgingen.

"Letty": Het ziet er prima verzorgd en comfortabel uit en luxe afgewerkt, kijk dat is het verschil met onze unit die we krijgen, geen hoog/laag toilet, douchestoeltje of airco, mooie afwerking etc. Daar zit ook duidelijk het prijsverschil in.
ik heb dat nog even besproken en tegen mij werd gezegd dat dit meer met het opbouw materiaal had te maken. Letty het is echt een luxe dat je al dat spul van links naar rechts en in hoogte kan verschuiven, en van het licht tot het toilet een afstandsbediening, dat is wel lachen :-) binnen een enkele handeling is het toilet of wasbak aan te passen aan je houding. ik zit natuurlijk af en toe een beetje te dollen, maar nu even niet, ga er voor want je hebt dit echt nodig :!: probeer het alsnog.

Vandaag was de oplevering en zou de man van Pasaan de boel komen inspecteren. ik ga geen namen noemen, deze man is de afgelopen weken al verschillende keren hier over de vloer geweest en toen ik hoorde dat hij afkomstig is uit Den Bos was ik alles vergeten en zag alleen nog maar kleine vliegende boschebollen :lol:
Maar vandaag was hij er en jawel, hij had een hele grote doos vol met echte bosse bollen meegenomen bij de echte boscheebolle bakker vandaan, De Groot :-P
en om het compleet te maken kwamen toen ook maar gelijk de wmo vrouw en de gemeenlijke bouwinspecteur. dus het was even een volle bak hier en allemaal aan de bosse bollen, behalve ik, ik eet wel alleen zei ik :mrgreen:
Ze waren erg tevreden over het ontvangst hier, ook de werklui hadden gezegd dat het ze aan niets ontbrak :roll: :lol:
nee ik sta hier echt van te kijken hoe snel en soepel dit eigenlijk allemaal is gegaan. we zijn hier erg blij mee :-P

Groetjes, Peet
avatar > Peet

starstarstarstar
Berichten: 1293
Geregistreerd: 20 februari 2012
Woonplaats: Pernis
Laatste bewerking: Peet † mrt 29 2013, 12:26
Reactie door Arwi - 17 januari 2013

Re: Zorg-Unit

Ha Peet, ze hebben je goed in de spullen gezet joh.
Ik hoop dat je er veel plezier van hebt de komende tijd.
En nou maar uitrusten.
Groeten,
Arwi
avatar > Arwi

starstarstarstar
Berichten: 333
Geregistreerd: 16 juni 2012
Woonplaats: Teteringen (Breda)

Reactie door Peet - 13 maart 2013

Re: Zorg-Unit

Hoi Juliette.

Ik weet dat de ene gemeente er wat makkelijke in is dan de andere, maar als er ruimte voor is en er geen andere middelen zijn dan zou het inderdaad geen probleem moeten zijn.
Hoe is de thuissituatie, is er nog een moeder die de verzorging op haar kan nemen als het zover is, woon jij nog thuis of broers of zussen :?:
misschien dat dit meespeelt :?: maar dat zouden ze dan wel kenbaar moeten maken.
Mijn advies, registreer je op vsn http://www.vsn.nl/myvsn/index.php of http://www.stichting-als.nl/ daar staat veel info op maar die hebben ook mensen om je te helpen. en zo zijn er nog meer sites maar kan ik even niet opkomen.

Succes.
Groetjes, Peet
avatar > Peet

starstarstarstar
Berichten: 1293
Geregistreerd: 20 februari 2012
Woonplaats: Pernis

Reactie door Nautica - 14 maart 2013

Re: Zorg-Unit

Lieve Julliette. De gemeente is VERPLICHT om voorzieningen te verstrekken om het thuis wonen zo optimaal mogelijk te maken. Ik weet niet of je vader bij een Revalidatie arts/team zit maar die hebben dan zwaar gefaald........tenzij een zorgunit niet geplaatst kan worden bouwtechnisch. Weet niet of je Pa lid is van de VSN maar je kunt ze altijd bellen met je probleem........Met ALS is snel handelen nodig
avatar > Nautica

starstarstarstar
Berichten: 524
Geregistreerd: 03 oktober 2012
Woonplaats: CASTRICUM

Reactie door Nautica - 14 maart 2013

Re: Zorg-Unit

Ik denk dat als je vader geen lid is je ze evengoed kunt bellen. Heb al eerder gehoord dat een zorgunit werd geweigerd maar door aanpak van VSN er toch is gekomen.

Lees hier het stukje van Letty: http://www.stopals.nu/forum/viewtopic.php?f=35&t=698&p=6299&hilit=vsn#p6294
avatar > Nautica

starstarstarstar
Berichten: 524
Geregistreerd: 03 oktober 2012
Woonplaats: CASTRICUM

Reactie door Jan v - 05 juli 2013

Re: Zorg-Unit

Hallo Juliette, zou het voor je vader een oplossing zijn om beneden te slapen? Ik heb sinds een paar weken een bed van de thuiszorg beneden.
Daar is ook mijn toilet met verhoogde bril, en ik word twee keer per week door de thuiszorg gewassen bij het aanrecht. Groeten, Jan
avatar > Jan v

starstarstarstar
Berichten: 215
Geregistreerd: 04 februari 2012
Woonplaats: Wouw