Orale sodium chlorite

Bericht door bunga † - 10 november 2011

Orale sodium chlorite

Dick
het is echt geen hokus pokus maar ik zal het proberen uit te leggen.
Dexpramipexole is het spiegelbeeld van het middel pramipexole dat wordt gebruikt bij parkinson en men vond dat dexpramipexole wel eens zou kunnen helpen bij het begin van ALS.
Dit gegeven kun je allemaal weervinden op de site ALSTDI die hebben een uitstekende topic waar je alles kunt lezen en ook vragen stellen .

Nu loopt er een topic met het innemen van orale sodium chlorite dit naar aanleiding van een trial in de USA met het middel NP001 van Neerlaten ook dit is sodium chlorite maar wort via een infuus ingebracht. Dit bracht enkele forumleden tot de gedachte dat als je het oraal inneemt komt het ook in je bloed en helpt de macrofagen of witten bloedcellen om het immuun systeem te helpen,want ontstekingen van de gliacellen is de aanleiding van ALS tenminste dit is de hypothese van bijna alle onderzoekers. Het is echt interessant want die topic wordt door veen universiteiten aldaar bekeken waaronder veel gerenommeerde wetenschappers .
Ik en met mij nog een mede patient hier in Nederland proberen de sodium chlorite trial i stuur een uitgebreide site mee hoe je het moet doen en sodium chlorite kun je simpel kopen als een MMS therapie daar vindt je bedrijven die het verkopen.

Het is geen genezing maar onderzoek van het middel NP001 heeft al uitgewezen dat het de progressie langzamer verloopt.
Er is nog een middel te koop in Thailand het heet imunokine oftwel WF10 en doet precies hetzelfde alleen vindt je hier geen arts die je een infuus aanlegt want WF10 is hier illegaal
Ik geloof zelf stellig in het middel van TROPHOS wat waarschijnlijk binnenkort op de markt zou kunnen komen,en denk dat zei in Sydney hun resultaten zullen laten zien.
Alles zelf lopen uitzoeken want hier bij de ALS centers hoor je niets dat is een grote poppenkast .
Dus ALSTDI forum intikken en je weet bijna alles
Jan

http://sites.google.com/site/alschlorite/
avatar > bunga †

starstar
Berichten: 82
Geregistreerd: 04 november 2011
Woonplaats: Roodeschool

Reactie door bunga † - 10 november 2011

Orale sodium chlorite

Dick
Mijn excuus voor de taal fouten en één ding er is geen hard wetenschappelijk bewijs voor ALS en de huidige stand van medicatie Rilutek werkt alleen in het begin dus een 3 tot 4 maand langer leven in het slechtste gedeelte.

Dexprmapexole werkt volgens sommige wetenschappers ook alleen in het eerste jaar de fabrikant met de naam BIOGEN durft geen mensen op te nemen die ze ziekte langer dan 12 maand hebben of ze vertrouwen het niet want aan dode figuranten heb je niets en nu gaan er stemmen op om de dosis van 300 mg naar 600 mg te brengen in een derde trial.

Dit moet volgens Biogen van het FDA en juist die weten van niets.

Neuraltus de uitvinder van NP001 doet alleen de trial in de USA wel versneld maar hoe lang duurt dit voordat het FDA toestemming geeft tot algemeen gebruik.

Is dit frustratie van mij ik weet het niet maar na meer dan 60 jaar toen de beroemde honkbal speler Lou Gehrig van de New York Yankees de ziekte kreeg is er nog steeds niets ,ja dat is frustrerend .
Ik zoek alles zorgvuldig uit en overleg alles met mijn revalidatie arts die van veel trials op de hoogte is en zegt heel eerlijk wat heb je te verliezen wel duidelijker kan het niet en neem geen onnodige risico's laat dat ook duidelijk zijn.

Er wordt ook gedacht dat ER stress dit is een moeilijk woord voor Endoplasmatisch reticulum stress of simpel moleculaire stress wat een grote invloed zou hebben om ALS te krijgen,nogmaals ik lees dit van pub med waar wetenschappers publiceren of dit allemaal waar is weet ik niet maar aan het Robert Pacard Center for ALS research center at the Johns Hopkins denken ze ook dat ontstekingen door die ER stress een rol spelen en het vermoeden dat het invloed zou kunnen hebben groeit met de dag.
Oxidatieve stress zou ook van invloed kunnen zijn
I zet een vertaling van een studie naar ER stress hier neer zodat het mensen misschien duidelijker wordt of niet .


http://translate.google.nl/translate?hl ... md%3Dimvns

Ik hoop dat ik zo een ander licht op de situatie heb gegeven.

Jan
avatar > bunga †

starstar
Berichten: 82
Geregistreerd: 04 november 2011
Woonplaats: Roodeschool

Reactie door Spica - 15 november 2011

Re: Orale sodium chlorite

Een goedemorgen,

Samen met Jan ben ik ook begonnen met het innemen van natriumchloriet.
Ik merk na een week het volgende.
- ik slaap zeer goed in de week van inname. Wellicht als gevolg van het feit dat mijn lichaam rustiger is. Beter slapen betekent dat ik me overdag beter en fitter voel.
- Mijn rechterbeen, waar het allemaal begonnen is, doet normaal niks meer. Als ik in bed wil verliggen moet ik dat been met de hand verplaatsen. Ik merk nu dat ik dat rechterbeen meer kan laten bewegen zonder dat ik mijn hand hoef te gebruiken.

Ik doe het als volgt. Normaal neem ik een sterke antioxidant. Voor de week NC stop ik daar twee dagen van tevoren mee. De NC is immers een sterke oxidant, dus deze stoffen werken elkaar tegen. Na de week NC wacht ik twee dagen voordat ik de antioxidant weer ga nemen. Een en ander wordt ook besproken op het forum van alstdi en op het forum van patientslikeme.
Over het algemeen wordt gedacht dat het experimentele middel NP001 van Neuraltus gebaseerd is op hetzelfde of een zeer vergelijkbaar middel.
Omdat deze trial alleen in de US loopt en zeer snel vol was, is het idee geboren om deze doe het zelf trial uit te gaan voeren. Enkele goed ingevoerde patienten hebben de trial ontworpen en een internetsite gebouwd over de resultaten. Naar nu blijkt trekt de site veel belangstelling van (amerikaanse) wetenschappers. Er worden positieve resultaten gemeld.

Voordelen: middel is legaal en goedkoop via internet te bestellen, bij lage doseringen beperkte risico's. Wel goed opletten wat er gebeurt, want er zijn wel degelijk risico's.

Nadelen: enig risico is aanwezig, je zal diarree krijgen, en niet zo'n beetje ook. Ik los dat zoveel mogelijk op door twee banaantjes te eten elke dag.

Groet
Hans
avatar > Spica

starstarstar
Berichten: 171
Geregistreerd: 03 november 2011
Woonplaats: Naaldwijk

Reactie door Lia - 23 november 2011

Re: Orale sodium chlorite

Hallo Hans

Natriumchloriet is dat hetzelfde als natrium chloride?

Groetjes,
Lia
avatar > Lia

starstarstarstar
Berichten: 459
Geregistreerd: 13 november 2011
Woonplaats: Roosendaal

Reactie door bunga † - 23 november 2011

Re: Orale sodium chlorite

Lia.
Ik ben Jan en doe samen met Hans die orale sodium chloriet trial en je vroeg of natrium chloride hetzelfde was en het antwoord is neen.

Dit spul koopje op het internet als zijnde een MMS therapie je krijgt 2 flesjes en je gebruikt alleen de sodium chlorite .

Dit is 22,4 % en voor 1 liter water gebruik je 0,89 ml van dat spul en laat het 24 uur staan om volledig te activeren je hebt dan de 5% waarde.

Werkt het zal je vragen en mijn antwoord is ja ik voel duidelijk meer kracht in mijn benen en armen.
Ook de fysiotherapeut ziet vooruitgang.

Volgens de mensen die het ook gebruiken op de site ALSTDI FORUM werkt het ook en de mensen die de bulbaire vorm hebben kunnen weer eten en praten.

Heb je problemen met het lezen in het Engels zet dan firefox op je computer en werk dan met firefox.
Samengevat kijk op die site daar staat de dosering op en het spul werkt hetzelfde als NP001 wat in principe ook een sodium chlorite is maar dat wordt ingebracht via een infuus en waar een studie van loopt in de USA
Groet
Jan
avatar > bunga †

starstar
Berichten: 82
Geregistreerd: 04 november 2011
Woonplaats: Roodeschool

Reactie door Spica - 27 november 2011

Re: Orale sodium chlorite

Zo, gisteravond begonnen aan mijn tweede weekje natrium chloriet.
Meteen de eerste nacht zeer goed en ononderbroken geslapen.
Dit had ik de eerste week ook.
In de tussenliggende 17 dagen sliep ik slecht.
Slecht is voor mij: met een inslapertje naar bed om elf uur, slapen tot een uur of twee en dan draaaien en half wakker zijn tot de wekker gaat om half zeven.
Buiten het slapen merk ik nog wat andere voordelen.
Eens kijken of zich dat deze week gaat herhalen.

Truste
Hans
avatar > Spica

starstarstar
Berichten: 171
Geregistreerd: 03 november 2011
Woonplaats: Naaldwijk

Reactie door bunga † - 03 december 2011

Re: Orale sodium chlorite

Hier een vertaling van een interessante discussie op het ALSTDI forum aangaande het middel NP001 wat in principe gewoon natrium chlorite is.
Ik doe samen met Hans mee aan het experiment en voel de voordelen van het gebruik ,ten eerste kan ik mijn benen weer beter bewegen en komt de kracht iets terug in de armen.
Niet vergeten dat ik nu al 4 jaar met deze ziekte zit en de boel behoorlijk heb kunnen vertragen,jammer dat ik het gebruik van natrium chlorite niet eerder heb kunnen vinden.
Kijk op PLM en tik als treatment sodium chlorite en zie hoe het mensen kan helpen.
Lees het artikel van jan 2012 eens goed door dan zie je wat er werkelijk moleculair aan de hand is .

Groet en veel lees plezier
Jan
http://translate.google.nl/translate?hl ... md%3Dimvns
avatar > bunga †

starstar
Berichten: 82
Geregistreerd: 04 november 2011
Woonplaats: Roodeschool

Reactie door bunga † - 15 januari 2012

Re: Orale sodium chlorite

De eerste statistieken met het middel np001 zijn bekend en wijzen duidelijk op een 100,4% dit percentage houdt in dat door dit middel de ziekte kan worden gestopt..
np001 is sodium chlorite via een infuus ingebracht en in wisselende hoeveelheden tijdens het testen.

Neuraltus is de fabrikant en die komt eind januari met dezelfde gegevens verzameld uit fase 1 en fase 2.
Er komt nog een fase 3 in de open label vorm dus dan kunnen er veel mensen aan deelnemen.


Alle mensen die 21 week het middel hebben ontvangen konden weer slikken en praten en bleven stabiel in de rest van het lichaam.

Het is toch bekend dat bij de eerste uitval verschijnselen er reeds 50 % van de motor neuronen dood zijn dus met dit middel stabiel blijven en de overige neuronen beschermen is al een grote sprong voorwaarts.


Dus de bulbaire kant is erg gevoelig voor chlorite en die gaan er op vooruit .

Het geneest niet maar stoppen van de progressie is al een groot plus punt.


Er komen geruchten binnen het FDA om het middel snel een goedkeuring te geven dus de algemene verwachting is eind 2012 op de markt
Bij Neuraltus zien ze het als een chemo therapie en moet het wel levenslang moet worden gebruikt.

Grondig onderzochte bloed testen gaven geen veranderd beeld dit kan ik zelf beamen want gebruik het chlorite oraal en mijn bloed testen zijn prima.
Ik voeg de site van neuraltus bij dit verhaal.

Jan

http://www.neuraltus.com/pages/about.html
avatar > bunga †

starstar
Berichten: 82
Geregistreerd: 04 november 2011
Woonplaats: Roodeschool

Reactie door Pim - 16 januari 2012

Re: Orale sodium chlorite

Beste Jan,

Kun jij mij vertellen hoe ik aan deze zelfmedicatie kan meedoen?

Groet,
Pim Mensen
avatar > Pim

Berichten: 14
Geregistreerd: 04 november 2011

Reactie door bunga † - 16 januari 2012

Re: Orale sodium chlorite

Beste Pim.
U kunt uiteraard altijd meedoen op de site van alstdi fourm staat een site met de naam oral sodium chlorite.
Ik mag hier geen namen noemen van firma.s die het leveren maar kijkt u op het internet en u koopt dan de MMS therapie van Jim humble in 200ml flesjes zonder die activator.
het sodium chlorite is 22,4 %.
U pakt 500 ml gedistilleerd water en doet daarbij afgemeten in een maatglas 3,7 ml sodium chlorite en 0,37 ml citroen uit de bekende gele flesjes uit de keuken van uw vrouw.
Dan een klein beetje jodium vrij zout en alles 24 uur in een donkere fles laten staan.
Die 24 uur is nodig om de PH waarde naar beneden te brengen en zo vormt zich dat chloor zuur het smaakt nergens na alleen als u het drinkt een een boertje laat proeft u een klein beetje chloor .
De berekening gaat als volgt ik weeg 70 kilo en mijn doel is 90 ml van dat chlorite per dag te drinken dit geeft een totaal beeld van 2,13 mg/kg chlorite in het lichaam.
90/500=0,18
3,7x224=828,8 chlorite in die 500 ml
90/400x828,8=149,184/70=2,132 mg chlorite verdeelt over die 90 ml.
ik drink 6 keer per dag die 15 ml en geen diarree om alles compleet te maken neem ik geen antioxidanten want dan werkt het niet.
Wat merk ik van dit chlorite is dat mijn therapeut meer krachten ziet in de armen en ik heb meer lucht en kan in bed mijn benen weer bewegen.
Ook spica oftewel Hans doet mee en hij ervaart dezelfde voordelen.
U hebt alles wel gelezen en neuraltus is er van overtuigd dat chronische ontstekingen van de microglia cellen de motorneuronen doden en juist dat chlorite voorkomt dat de macrophagen giftig worden en nog meer ontstekingen veroorzaken.
Op pagina 106 van de site neuraltus op alstdi staat een link geschreven door Persevering en u komt zo op PLM en daar staan zijn statistieken over de genomen trials met np001.


Wat u drinkt na 24 uur is een zwak chloor zuur die tegen het maag zuur bestand is en in de maag vormt zich uit dat chloorzuur de pure chlorite die wordt opgenomen in de dunne darm en in de bloedbaan terecht komt.
De inschatting is dat door deze inname 35% chlorite wordt opgenomen in het bloed.
Mijn huisarts en revalidatie arts staan achter mij en elke maand wordt mijn bloed grondig gecontroleerd en geen veranderingen.
Mocht u meer willen weten mail mij dan .

jan
avatar > bunga †

starstar
Berichten: 82
Geregistreerd: 04 november 2011
Woonplaats: Roodeschool

Reactie door Pim - 18 januari 2012

Re: Orale sodium chlorite

Beste Jan, bedankt voor je uitgebreide info, ik vind het nogal wat, maar ik blijf jullie volgen.

Ik kreeg trouwens een email via Stopals die ik niet kan beantwoorden via dit forum! Dus Kamiel sorry, je moet bij Jan zijn om de uitleg, ik ben net zoals jij ook zoekende. Succes!
avatar > Pim

Berichten: 14
Geregistreerd: 04 november 2011

Reactie door Bart - 15 februari 2012

Re: Orale sodium chlorite

Dag Jan , Hans & Pim,
Ben erg benieuwd hoe het met jullie gaat en hoe jullie de orale inname van sodium chlorite tot op heden ervaren.
Zijn jullie ermee gestopt, werkt het nog steeds positief? Ik ga er van uit dat ik niet de enige ben die erg nieuwsgierig is.
Bart
avatar > Bart

starstarstarstar
Berichten: 276
Geregistreerd: 22 januari 2012
Woonplaats: Hauwert

Reactie door bunga † - 14 maart 2012

Re: Orale sodium chlorite

Guusje en Bart.
Ik gebruik nog steeds die chlorite en heb er baat bij zonder die chlorite was ik al veel slechter geweest dit zeg ik niet alleen maar ook de revalidatie arts ziet het.
Ik blijf stabiel zullen we maar zeggen en dat is al heel wat voor ALS
Voor iedereen die wil beginnen de formule staat op dit forum en gewoon even rekenen dan kom je er wel uit.
Het moet 24 uur staan in donkere flessen ik gebruik die nutridrink flesjes dit gaat perfect

Jan
avatar > bunga †

starstar
Berichten: 82
Geregistreerd: 04 november 2011
Woonplaats: Roodeschool

Reactie door bunga † - 15 maart 2012

Re: Orale sodium chlorite

Leden.
Die reactie van kamiel zegt genoeg en die verschijnselen ondervindt ik ook als ik gestopt ben of de dosis heb verlaagt.
np001 via een infuus brengt 100% chlorite in het bloed,wij met de orale inname misschien 35%.
Een hogere dosis oraal is lastig omdat er dan direct diaree ontstaat ,de truc is het drinken en dan een half uur wachten en wat eten dit omdat tijdens een maaltijd de PH van de maag sterk daalt naar 6 of 7 dit om de overbrugging naar de darmen te maken en dit is het moment dat het chlorite wordt opgenomen.
Ik heb deze informatie gekregen van een immunoloog die het heeft uitgezocht


Jan
avatar > bunga †

starstar
Berichten: 82
Geregistreerd: 04 november 2011
Woonplaats: Roodeschool

Reactie door Bart - 20 maart 2012

Re: Orale sodium chlorite

Heb mijn neuroloog geraadpleegd of deze bekend is met de trial.
Ik ontvang het volgende bericht:

[i:2zo2mwp4]Er is inderdaad op dit moment een (zgn. fase 2) trial gaande in de USA met het middel NP001 van de farmaceut Neuraltus. In deze trial wordt bekeken of het middel werkt en welke dosering het beste is. Er doen 105 patiënten aan mee, de studie is gestart in februari 2011 en de verwachte eind-datum is oktober 2012 . Er is geen Europees deel. Na een fase 2 trial kan (indien er hoopvolle resultaten zijn) het nog getest worden in een fase 3 trial (met nog meer patiënten in de dosering die het beste lijkt).
We kunnen een medicijn pas voorschrijven als het op de markt is, bewezen is dat het werkt en niet onveilig is. Dat geldt voor NP001 bij mijn weten (nog) niet.[/i:2zo2mwp4]

Al met al duurt de trial dus nog wel erg lang, kan me indenken dat je dan oraal aan de slag gaat.
Ik ben nog niet zover dat ik het oraal ga proberen.
Stilletjes hoop er op dat ik het einde van fase 3 van de trial kan meemaken en het middel dan via infuus toegediend kan krijgen.
Wens jullie als "innemers" veel sterkte toe en houdt ons op de hoogte alsjeblieft, we blijven jullie uiteraard volgen.
Bart
avatar > Bart

starstarstarstar
Berichten: 276
Geregistreerd: 22 januari 2012
Woonplaats: Hauwert

Reactie door bunga † - 21 maart 2012

Re: Orale sodium chlorite

Bart.
Je neuroloog moet beter kijken want er doen 136 participanten mee en het is begonnen in oktober 2011 ,het hoofd van Neuraltus zegt dat de resultaten in de zomer bekend worden gemaakt.
Ik ben er nog steeds met bezig met chlorite en blijf over de hele linie gelijk.
Of er nog een fase 3 komt weet niemand maar men vermoed het niet ,één persoon van het alstdi forum zegt het duidelijk hij noemt np001 het insuline voor ALS ds elke maand aan het infuus.
Vergeet niet dat np001 de ALS niet geneest maar wel kan stopzetten al gelang de dosering.
Verder kun je het wel vergeten dat Neuratus een eventuele fase 3 in Europa houdt het kost te veel geld .
Het FDA is bereid om genoegen te nemen met fase 2 waarom weet ik niet maar het zou kunnen dat de resultaten van fase 2 hetzelfde zijn als de positieve resultaten van fase1.


Jan
avatar > bunga †

starstar
Berichten: 82
Geregistreerd: 04 november 2011
Woonplaats: Roodeschool

Reactie door Peet - 22 maart 2012

Re: Orale sodium chlorite

[b:3oah88dr]Hoi Kamiel.

Alweer begonnen en merk je wat verbetering?

Groetjes, Peet.[/b:3oah88dr]

[quote="kamiel":3oah88dr]Jan

Door mijn snelle achteruitgang nadat ik gestopt was met het nemen van sodium chloride heb de draad terug opgenomen.
' k Hou jullie op de hoogte.

Groetjes uit Belgie

Kamiel[/quote:3oah88dr]
avatar > Peet

starstarstarstar
Berichten: 1293
Geregistreerd: 20 februari 2012
Woonplaats: Pernis

Reactie door Peet - 22 maart 2012

Re: Orale sodium chlorite

Dank je Kamiel.

Ja ik ga echt niet zitten wachten tot ik een uitnodiging krijg of zo, ik weet niet hoe zoiets normaal in ze werking gaat maar het kan wel een jaar duren? dan ga je toch zelf zitten zoeken want hoe sneller hoe beter lijkt mij want nu ben ik nog in redelijke staat.

Ik ben benieuwd!
Succes morgen en hou jij je ook haaks. we slaan ons er wel doorheen


Groetjes, Peet
avatar > Peet

starstarstarstar
Berichten: 1293
Geregistreerd: 20 februari 2012
Woonplaats: Pernis

Reactie door bunga † - 23 maart 2012

Re: Orale sodium chlorite

Peet.
Mijn naam is Jan en doe sinds oktober die chlorite trial in samen werking met het forum alstdi forum, er doen daar ongeveer 150 mensen aan mee en we zijn nu 5 maand verder en niemand is erg achter uit gegaan .
Ik ben een old timer want loop sinds 2007 met deze ziekte.

Je kunt trials in Europa wel vergeten hier gebeurt niets of je moet dat medicijn dexpramipexole studie in Utrecht volgen wat alleen werkzaam zou zijn in het eerste jaar.Deze uitspraak is gedaan door die onderzoeker in Utrecht met de naam LVDB
Zoals ik al in mijn andere post opmerkte dat Neuraltus geen onderzoek opstarten in Europa daar de kosten te hoog zijn heeft te maken met het feit dat de ALS centers moeten worden betaald door die farmaceutisch bedrijf ,wat een studie wil doen,want voor niets gaat de zon op de rest kost geld.
Ik las zojuist de twitter van Miron dat er maar volgens de stichting ALS 1000 patienten zijn wel dan kunnen ze goed liegen want het zijn er 1500. Dat hele gebeuren rond die stichting stinkt, want geld wordt belegd dit kwam naar voren in hun jaarverslagen en komt niet ten goede aan onderzoek
Ik kaart dit aan omdat ik van mening ben dat er veel meer studies in Nederland kunnen plaats vinden want geld is er wel bij die ALS stichting .
Er moet meer openheid komen en concurrentie van klinieken waar studies kunnen plaatsvinden .
Dit zie je weer in de USA waar klinieken elkaar beconcurreren om een studie te kunnen doen
Je kunt ook via BIOMAXX.COM het medicijn WF10 kopen in Thailand alleen moet je wel goed bij kas zitten en iemand vinden die een infuus aan brengt.
WF10 is in principe np001 allebei uitgevonden door dezelfde wetenschapper die in 2005 naar de USA ging en neuraltus heeft gesticht.
WF10 kost in Thailand ongeveer 18000 euro.
Voor alle duidelijkheid np001 is geen genezing maar zie het wat insuline is voor een diabeet is np001 voor ALS dus elke maand aan het infuus.
avatar > bunga †

starstar
Berichten: 82
Geregistreerd: 04 november 2011
Woonplaats: Roodeschool

Reactie door Esperanza - 24 maart 2012

Re: Orale sodium chlorite

Dag Hans,

Ik ben in de veronderstelling dat jij tegelijk met Jan ook de Orale Sodium Chlorite bent gaan gebruiken, en ben wel nieuwschierig hoe het met je gaat :?: Hoe het bevalt :?:

Groetjes, Afien :D
avatar > Esperanza

starstarstarstar
Berichten: 410
Geregistreerd: 09 november 2011
Woonplaats: Ter Apel (GR)

Reactie door Peet - 26 maart 2012

Re: Orale sodium chlorite

Hoi Jan.

Ik ben het helemaal met je eens wat betreft de onderzoeken en ik wil ook zomaar geloven dat patiënten in onwetendheid worden gehouden en dat misschien wel omdat de dokters zelf geen uitspraken durven te doen? tenminste dat gevoel kreeg ik toen ik er over begon bij de dokter.
Ik ga de beweringen over NP001 zeker goed in de gaten houden als ALS patiënt en ik hoop uiteraard dat het binnen niet al te lange tijd ze het echt als een middel gaan gebruiken om in ieder geval die ziekte even een halt toe te roepen waar dan ook ter wereld. Maar als ze al zolang bezig zijn met die onderzoeken dan zou bijvoorbeeld Nederland of Belgie zich hier toch wel in verdiept hebben om zo een baanbrekend succes te behalen? Want reken maar dat je met zo middel naam maakt! Als ze met dat spul de levensverwachting maar met 1 jaar langer verlengen hebben ze al een succes.
Thailand is een mooi land waar ik heen zou gaan om even lekker de bloemetjes buiten te zetten, maar zeker niet voor zoiets en om daar een kapitaal heen te brengen. Ik zou veelte bang zijn om als meisje terug in Nederland te komen want dat kennen ze daar wel goed, ombouwen.. Je kan er geen appels van peren onderscheiden. En om dit via internet te doen lijkt mij nog listiger.
Nee dat moet toch veel dichter bij huis kunnen, Toch?

Het lijkt mij dat je niet zomaar je spaarpot of bankrekening leeg moet halen om zomaar wat spul aan te schaffen zonder ook maar enigszins professionelen hulp. Ik vind dat nogal wat!
28 Februari jl had ik bijvoorbeeld mijn huis gegeven voor een flesje drab als iemand mij gezegd had dat dit werkt. Maar ondertussen ben ik weer een beetje bij me positieven en probeer het allemaal wat helder te zien. Maar ook ik ben bang maar ik laat desondanks geen misbruik van me maken waar mijn gezin later de dupe van is. Dan kan ik net zo goed naar Jomanda gaan.
Maar dit klinkt veelbelovend zoals jij het zegt, maar ik zie het graag eens van dichtbij. Is dat mogelijk?


Jan, mag ik vragen hoe oud je bent en zou je willen omschrijven hoe je was en hoe je nu bent onder de Sodium Chlorite?
Waar kom je vandaan?
Wat betekend Bunga? Waarom geen Jan als gebruikersnaam?

En wat de ALS Stichting betreft, ja dat er gesjoemeld word, waar niet zou je bijna zeggen?
Ik zou echt niet weten hoe die werken? Ik ga er nu maar even vanuit dat het geld goed terecht komt want dan heb je nog enig hoop.
Maar als dat klopt wat jij zegt over de ALS Stichting dan moet dat bekend worden. Of niet?
!000 tot 1500 patiënten met de nodige familie en vrienden achter zicht is minimaal een verdriedubbeling van klachten en het lijkt mij dat die wel wat kunnen bereiken.
Hoe weet je dat?

En Hans, waarom zou je met iets stoppen als het werkt? Het is niet echt een ziekte om een loopje mee te nemen. Als je al een kans had dan lijkt het mij dat je die misschien vergooid door er mee te stoppen om even wat anders te proberen. Of was daar een reden toe?

Groetjes, Peet.
avatar > Peet

starstarstarstar
Berichten: 1293
Geregistreerd: 20 februari 2012
Woonplaats: Pernis

Reactie door bunga † - 26 maart 2012

Re: Orale sodium chlorite

Hallo Peet.
Ik ben 61 jaar oud en een oud Hoofdscheepswerktuigkundige der Grote Handelsvaart en woon met mijn Indonesische vrouw en dochter in Roodeschool.
Bunga is bloem in het Indonesische taal.
Ik leef nu ruim 5 jaar met die ziekte en tot aan het begin van het chlorite experiment kon ik al niet meer lopen of staan de armen werken wel maar mijn vrouw tilt mij met een til lift op bed of op de douche stoel.
Verder geen problemen met slikken en geen beademing
Sinds Oktober vorig jaar ben ik niet meer achteruit gegaan dank zij het chlorite.
Voor alle duidelijkheid bezoek het alstdi forum daar vindt je echt alles over onderander de tpic oral chlorite schrijf je in en discuseer mee.
Ik zou zeggen kijk goed rond en dan zie je waarom er in Nederland niets gebeurt ik zeg er niets meer over want dan trap ik op lange tenen, vraag het aan Miron of aan Hans per mail of stuur mij een mail.
Miron kun je vinden op zijn site vrienden van Miron.

Jan
avatar > bunga †

starstar
Berichten: 82
Geregistreerd: 04 november 2011
Woonplaats: Roodeschool

Reactie door Spica - 26 maart 2012

Re: Orale sodium chlorite

Hallo Peet,

Ik ben er even mee gestopt omdat ik via een amerikaanse relatie aan een ander geneesmiddel kon komen.
Ik heb besloten dat te proberen omdat ik hier niet aan de officiële trial mee kon doen.
Omdat het geen geregistreerd geneesmiddel betreft en dus niet geïmporteerd mag worden ben ik het gaan ophalen in Chicago.
Hoewel ik op Schiphol aangehouden werd mocht ik het op basis van een engelse doktersverklaring met veel moeilijke woorden toch mee naar huis nemen.
Omdat na 6 maanden bleek dat het voor mij niets deed ben ik ermee gestopt en nu weer terug op OSC.
Ik ben van mening dat OSC op dit moment een zinnig iets is om te proberen.
Mits je niet aan een andere trial meedoet natuurlijk.
Even voor de beeldvorming:
Ik ben bijna 51 en heb sinds 2007 de eerste problemen en begin 2009 de diagnose.
Zit nu in de rolstoel maar kan bijna alles zelfstandig.
Het begon in mijn rechtervoet.
Inmiddels doet mijn rechterbeen het helemaal niet meer en links wordt slecht.
Lopen is heel moeilijk en het risico op vallen is te groot.

groet
Hans
avatar > Spica

starstarstar
Berichten: 171
Geregistreerd: 03 november 2011
Woonplaats: Naaldwijk

Reactie door dspier - 26 maart 2012

Re: Orale sodium chlorite

Hoi Hans,
Ben je dus nog wel achteruit gegaan tijdens het gebruik van OSC?
Met andere woorden: hoor ik jou zeggen dat OSC het beste alternatief is wat nu voorhanden is, maar ook dit geen 100% garantie biedt tegen achteruitgang?

Groetjes,
Dick
avatar > dspier

starstarstarstar
Berichten: 1164
Geregistreerd: 07 november 2011
Woonplaats: Rosmalen

Reactie door Spica - 26 maart 2012

Re: Orale sodium chlorite

Hoi Dick,
Nee, ik ben niet achteruit gegaan tijdens het gebruik van OSC.
Ik ben wel achteruit gegaan in de periode dat ik het andere geneesmiddel gebruikte.
Ben deze week weer begonnen met OSC.
De eerste winst is in ieder geval al dat ik er weer best van slaap.
Ik verwacht komende week meer te kunnen melden.

Ik blijf erbij dat er op dit moment geen beter alternatief is dan OSC te proberen.
Het kan weinig kwaad en er worden bijna louter positieve ervaringen gemeld.
We horen van onze pALS in de USA ook goede ervaringen.
Er is bij geen enkel experiment garantie op resultaat, maar dit is een van de meest veelbelovende experimentjes tot nu toe.

groet
Hans
avatar > Spica

starstarstar
Berichten: 171
Geregistreerd: 03 november 2011
Woonplaats: Naaldwijk

Reactie door dspier - 26 maart 2012

Re: Orale sodium chlorite

Ik zal er eens induiken Hans, bedankt voor je update - en blijf ons informeren aub.

Groetjes en nog een fijne dag,
Dick
avatar > dspier

starstarstarstar
Berichten: 1164
Geregistreerd: 07 november 2011
Woonplaats: Rosmalen

Reactie door Peet - 26 maart 2012

Re: Orale sodium chlorite

Oke Hans nu is het mij een stuk duidelijke. ook ik ben volop aan het neuzen natuurlijk in de hoop op nog iets te stuiten wat misschien een probeersel waard is. Maar wat ik tot nu toe lees is alleen maar SC of die Retulek waar ik niet echt vertrouwen in heb.

Ik ben heel erg benieuwd naar je nieuwe ervaring met sc.

Groetjes, Peet.
avatar > Peet

starstarstarstar
Berichten: 1293
Geregistreerd: 20 februari 2012
Woonplaats: Pernis

Reactie door Peet - 26 maart 2012

Re: Orale sodium chlorite

Hoi Jan.

Wat is de wereld toch eigenlijk klein.
Tref je iemand uit een dorp waar ik al 32 jaar achtereen komt. Wij wonen 300 kilometer verder in Pernis / Rotterdam maar mijn vader woont bij jou in het dorp. Hoe is het mogelijk he.
Ik heb een paar weken geleden nog langs de dijk gestaan in de Eemshaven met de gedachten, Zal ik

Met een beetje geluk kom ik nog een zeemeermin tegen

Maar het was me toch nog iets te koud.

Maar even serieus want het blijft een bloedserieus onderwerp ;)
Hoe is het met het praten bij jouw? is dat nog wel te doen.
heb je daar nog verbetering in gemerkt?
En gewoon doorgaan met de discussie en dan maar op tenen trappen, de ene heeft nou eenmaal meer of andere uitleg nodig dan de andere. Ik ook :mrgreen:

Sterkte.
Groetjes, Peet.




[quote="bunga":2y9puhwi]Hallo Peet.
Ik ben 61 jaar oud en een oud Hoofdscheepswerktuigkundige der Grote Handelsvaart en woon met mijn Indonesische vrouw en dochter in Roodeschool.
Bunga is bloem in het Indonesische taal.
Ik leef nu ruim 5 jaar met die ziekte en tot aan het begin van het chlorite experiment kon ik al niet meer lopen of staan de armen werken wel maar mijn vrouw tilt mij met een til lift op bed of op de douche stoel.
Verder geen problemen met slikken en geen beademing
Sinds Oktober vorig jaar ben ik niet meer achteruit gegaan dank zij het chlorite.
Voor alle duidelijkheid bezoek het alstdi forum daar vindt je echt alles over onderander de tpic oral chlorite schrijf je in en discuseer mee.
Ik zou zeggen kijk goed rond en dan zie je waarom er in Nederland niets gebeurt ik zeg er niets meer over want dan trap ik op lange tenen, vraag het aan Miron of aan Hans per mail of stuur mij een mail.
Miron kun je vinden op zijn site vrienden van Miron.

Jan[/quote:2y9puhwi]
avatar > Peet

starstarstarstar
Berichten: 1293
Geregistreerd: 20 februari 2012
Woonplaats: Pernis

Reactie door bunga † - 27 maart 2012

Re: Orale sodium chlorite

Hallo Peet.
Ach zo zie je maar weer hoe klein de wereld kan zijn, praten heb ik geen moeite mee en zoals ik al aangaf sta ik sinds oktober stil.
Dit werd gisteren nog eens bevestigd door de fysiotherapeut die ook geen verslechtering ziet.
Ik ben daar vorig jaar samen met Hans aan begonnen mede daar dat wij wel contact hebben met forum leden van ALSTDI waar het idee is geboren.
Discussie is prima maar niet op dit forum want daar leent zich dit niet voor,je moet eens kijken op dat ALSTDI forum hoe verhit het daar toe kan gaan.

groet
jan
avatar > bunga †

starstar
Berichten: 82
Geregistreerd: 04 november 2011
Woonplaats: Roodeschool

Reactie door Philippe - 27 maart 2012

Re: Orale sodium chlorite

Ik denk dat dit forum zich daar prima voor leent en dat er hier genoeg ruimte is voor een verhitte discussie.
Tevens denk ik zolang je beschikt over 'normale' communicatieve omgangsvormen je op ieder forum wel een verhitte discussie kunt voeren zonder iemand te hoeven kwetsen of beledigen.
Het is maar net hoe je gewend bent te communiceren/discussiëren.

Groet,
Philippe
avatar > Philippe

starstar
Berichten: 81
Geregistreerd: 11 oktober 2011
Woonplaats: IJsselstein (UT)

Reactie door dspier - 28 maart 2012

Re: Orale sodium chlorite

Dito! :P

Ik sluit me hier graag bij aan en zou graag het volgende willen meegeven als we de discussie hierover voortzetten -en geloof me, dat voortzetten doe ik GRAAG en met alle betrokkenen!

Zo heb ik nooit goed begrepen -als we het hebben over sodium chlorite- waarom 'bepaalde dingen hier niet mogen worden gezegd' en waarom we 'maar zelf op de ALS TDI site/forum moeten gaan kijken'. Daar staat veel, dus waar nou precies op wordt gedoeld komt op mij vaag over. Dan word ik een beetje kwaad ( ;-) ), want ik hoor een bewering liever uit de mond van degene die iets propageert, dan dat ik gevraagd wordt het zelf maar uit te zoeken!

Er rust blijkbaar ergens een taboe op dat doorbroken moet worden, maar wat nogal vaag wordt gehouden. :cry:

Ik kan me goed voorstellen dat er frustraties bestaan, maar we praten hier over medicijnen en mensenlevens, daar [i:358chrwk]mag [/i:358chrwk]geen taboe op rusten - daar moet duidelijkheid over bestaan! Discussie hierover is dus zeer gewenst en welkom :!: , zolang er maar rekening wordt gehouden met ruimte en tolerantie voor een weerwoord van diegenen die het er misschien niet mee eens zijn. Dat houdt de discussie ook open, eerlijk en interessant en[b:358chrwk] komen we samen verder[/b:358chrwk]!

Ik hoop dat dit niet aanvallend overkomt, want dat is zeker [i:358chrwk][u:358chrwk]niet[/u:358chrwk][/i:358chrwk] wat ik hiermee bedoel te bereiken!

Groetjes,
Dick
avatar > dspier

starstarstarstar
Berichten: 1164
Geregistreerd: 07 november 2011
Woonplaats: Rosmalen

Reactie door bunga † - 28 maart 2012

Re: Orale sodium chlorite

Leden.
Er rusten geen taboes op het sodium chlorite en zowel Hans als ik hebben het uitgebreid op dit forum besproken ik noem ALSTDI forum omdat het idee daar is geboren door leden die mee hebben gedaan aan de np001 trial .
Daar vind je het recept hoe je het moet maken het staat onder de topic orale sodium chlorite, er zijn daar 150 mensen die mee doen over de hele wereld verspreid .

Wij Hans en ik zijn de enige Nederlanders die actief mee doen en onze bevindingen kunt u lezen. Ook de Belg kamiel doet mee.
Dus waar het lid dspier het weghaalt dat wij dingen achterhouden is mij een raadsel ,ik heb gezegd lees de discussie op dat forum en ervaar zelf of het gebruik zinvol is of niet.
2 mensen zijn sinds september overleden een door euthanasie en een vrouw uit de UK maar die was al heel slecht,en heeft toch nog 5 maand kunnen leven op chlorite.

Ook heb ik vermeld dat bijgebruik van chlorite er geen anti oxidanten mogen worden genomen anders werkt het chlorite niet.
Dus gebruikers van de dexpramipexole studie uit Utrecht kunnen niet mee doen want dex is een antioxidant.

Hans heeft ook Dexpramipexole gebruikt maar holde achteruit ook dit heeft Hans deze week gepost ,dus om op de hoogte te blijven moeten leden even alles door lezen dit voorkomt onnodige vragen.
Het is een experiment en je neemt geen grote risico alleen bij te veel ontstaat diaree dat los je op met een banaan of met yogurt .

Jan
avatar > bunga †

starstar
Berichten: 82
Geregistreerd: 04 november 2011
Woonplaats: Roodeschool

Reactie door Spica - 28 maart 2012

Re: Orale sodium chlorite

Hallo allemaal,

Jan refereert aan de mening die hij heeft over ALS nederland en Prof. Van den Berg.
Een mening die ik overigens deel.
Ik vind het vreemd dat al het geld dat ingezameld is voor een groot deel in aandelen is belegd terwijl er naar mijn mening toch voldoende zinvolle bestedingen zijn. Denk eens aan wat alsopdeweg doet of de wetenschappers van erasmus mc die onlangs belangrijke ontdekkingen deden op het vlak van genetische mutaties bij ALS.
Als je de jaarverslagen leest dan zie je een beetje wat er aan de hand is. Zo is Prof. Van den Berg van mening dat de doelstelling om bij de top 3 van onderzoeksteams ter wereld te behoren wel zo'n beetje bereikt. Ik vind dat arrogant, maar goed, dat is mijn mening.
Voorts lees ik dat ALS nl verder gaat "professionaliseren". Ik heb vernomen dat afscheid genomen van vrijwilligers van het eerste uur. Ik vrees dat er dan nog minder geld over blijft en ik denk niet dat de vele mensen die geld doneren zich hiervan bewust zijn.
Onlangs is er een gesprek geweest tussen als nl en een voor mij belangrijke club vrijwilligers. Ze hadden wel de indruk dat als nl het beste van plan is.

Een tweede item is mijn persoonlijke ervaring met een deel van de mensen van het als centrum. Ik kwam in utrecht. De geslotenheid, het tijdgebrek en het niet willen ingaan op inhoudelijke vragen betreffende mijzelf hebben me doen besluiten om niet meer naar utrecht te gaan. Ook het niet nakomen van afspraken over het beoordelen van mri scans hebben mij erg gestoord.

Ik heb van diverse anderen dezelfde klachten gehoord.

Doordat ik nogal veel contacten heb met buitenlandse artsen weet ik uit ervaring dat het ook anders kan.

Dit wilde ik ff kwijt, als iemand er iets van vindt gelieve te reageren.

Groet
Hans, geen gefrustreerde patient;)
avatar > Spica

starstarstar
Berichten: 171
Geregistreerd: 03 november 2011
Woonplaats: Naaldwijk

Reactie door bunga † - 28 maart 2012

Re: Orale sodium chlorite

Leden.
Hans slaat de spijker op zijn kop en deel volledig die mening zeker naar dat debacle van een lithium onderzoek nummer 6 in 2010 en 2011 daar in 2009 in Berlijn dezelfde L van de Berg tegen een patiënt staande de posters over Lithium onderzoeken aan het bekijken met negatieve uitkomsten heeft gezegd dat er wel veel onderzoeken waren geweest 5 in totaal.

En ja hoor L van de Berg gaat nummer 6 doen onder het motto we willen het zeker weten wel hoezo geld weggooien en mocht afgelopen jaar in Sydney dit tegen een lege zaal nog eens vertellen want niemand die dat nog interesseerde .

Mensen moeten eens in Leuven kijken bij professor W robberecht en professor P Carmeliet dat zijn kanjers en zijn nu druk gaande met dat VEGF onderzoek , en wat doet L van de Berg????? en zijn superteam aan onderzoek ik zou het niet weten maar het kan nooit iets bijzonders zijn.


Jan
avatar > bunga †

starstar
Berichten: 82
Geregistreerd: 04 november 2011
Woonplaats: Roodeschool

Reactie door dspier - 29 maart 2012

Re: Orale sodium chlorite

[quote="Spica":21q4pf0g]Jan refereert aan de mening die hij heeft over ALS nederland en Prof. Van den Berg.
Een mening die ik overigens deel.[/quote:21q4pf0g]
Hallo Hans en Jan,
Aan die mening bedoelde ik dus ook te refereren: ik heb zoiets inderdaad ergens in een van de berichten van Jan (Bunga) gelezen (wat ik nu niet 1-2-3 weer terug kan vinden, excuses daarvoor).

Persoonlijk heb ik prof. van den Berg nooit ontmoet, kan daar dus ook niet over meepraten; ik werd in het UMC behandeld door Veldrink en daar heb ik positieve ervaringen over te melden. Ook zijn assistente (in opleiding), dr. Schaafsma was erg begaan, nam alle tijd en heeft me naderhand via de mail nog heel wat vragen beantwoord en info toegestuurd. Alle lof daarvoor.

Ervaringen met het UMC verschillen dus duidelijk van patiënt tot patiënt en daar wil ik best over mee discussiëren. Zoiets mag (moet!) gezegd worden, maar niet hier: eigenlijk vind ik dat dit los staat van de Sodium Chlorite trial, en het uitwisselen van ervaringen met het UMC zou ik dan ook liever naar het kopje Revalidatiecentra verplaatst zien. (Ook weer niet 100% juist -omdat het UMC hier in de rol van diagnosecentrum wordt bekritiseerd ipv revalidatiecentrum, maar daar komt deze kritiek veel beter tot zijn recht dan hier!)

Mijn uitnodiging staat dus om onder het kopje Revalidatiecentra over het UMC en de motivatie van prof. van den Berg verder te praten, en ons hier te beperken tot de discussie rondom OSC. Dan blijven dingen helder.

Groetjes,
Dick
avatar > dspier

starstarstarstar
Berichten: 1164
Geregistreerd: 07 november 2011
Woonplaats: Rosmalen

Reactie door Spica - 29 maart 2012

Re: Orale sodium chlorite

Ok,

Ben nu weer een weekje aan de OSC.
Door de nieuwe receptuur heb ik geen last van bijwerkingen.
Ik merk wel wat positieve zaken.

Ik slaap er nog steeds erg goed van
Bij fysiotherapie voel ik dat ik meer controle heb over mijn rechterbeen
In bed kan ik mijn rechterbeen beter bewegen, ik heb mijn handen niet nodig om mijn been goed te leggen

Dit komt overeen met de ervaringen van een half jaar geleden

Ik heb nieuwe OSC besteld bij biovion, vandaag ga ik een nieuwe fles samenstellen.

Groet
Hans
avatar > Spica

starstarstar
Berichten: 171
Geregistreerd: 03 november 2011
Woonplaats: Naaldwijk

Reactie door Esperanza - 29 maart 2012

Re: Orale sodium chlorite

[quote="dspier":niqevj1s][quote="Spica":niqevj1s]Jan refereert aan de mening die hij heeft over ALS nederland en Prof. Van den Berg.
Een mening die ik overigens deel.[/quote:niqevj1s]
Hallo Hans en Jan,

Ervaringen met het UMC verschillen dus duidelijk van patiënt tot patiënt en daar wil ik best over mee discussiëren. Zoiets mag (moet!) gezegd worden, maar niet hier: eigenlijk vind ik dat dit los staat van de Sodium Chlorite trial, en het uitwisselen van ervaringen met het UMC zou ik dan ook liever naar het kopje Revalidatiecentra verplaatst zien. (Ook weer niet 100% juist -omdat het UMC hier in de rol van diagnosecentrum wordt bekritiseerd ipv revalidatiecentrum, maar daar komt deze kritiek veel beter tot zijn recht dan hier!)

Mijn uitnodiging staat dus om onder het kopje Revalidatiecentra over het UMC en de motivatie van prof. van den Berg verder te praten, en ons hier te beperken tot de discussie rondom OSC. Dan blijven dingen helder.

Groetjes,
Dick[/quote:niqevj1s]


Dag Allemaal,
Als we toch allemaal een mening ergens over hebben zou ik graag dat bij het onderwerp NP001 waar het over Zuurkool met kielbasa, Schweinsbraten mit Semmelknödel, en nog veel meer zou worden onder gebracht naar het AlS-Café.
Helaas wist ik de Quote niet over te brengen naar het kopje Feedback.

Groetjes, Afien
avatar > Esperanza

starstarstarstar
Berichten: 410
Geregistreerd: 09 november 2011
Woonplaats: Ter Apel (GR)

Reactie door Dick - 29 maart 2012

Re: Orale sodium chlorite

Afien,

Helemaal met je eens, maar humor moet ook kunnen. Alleen helaas wordt een grapje binnen een topic soms
iets te lang doorgevoerd en gaat een eigen leven leiden (onbedoeld) binnen een topic :oops:

Dit onderwerp is te interessant om niet serieus voort te zetten. Ik overweeg zelf sterk om binnenkort ook met OSC te
beginnen en volg dit dus met argusogen!

Dick S.
avatar > Dick

starstarstarstar
Berichten: 242
Geregistreerd: 13 februari 2012
Woonplaats: Weert

Reactie door Esperanza - 29 maart 2012

Re: Orale sodium chlorite

Dag Dick,

Zo heb ik het ook niet bedoeld, OSC is een zeer serieus en waardevol onderwerp het enigste middel wat op dit moment aanslaat bij ALS patienten. Af en toe surf ik ook over het forum ALSTDI, helaas kan ik alles niet goed volgen maar in grote lijnen wel. Misschien begin ik binnenkort ook met het gebruik, maar ik zit met nog een paar dilemma's.
En ook ik vind het van belang dat we dan de ervaringen met elkaar kunnen delen en van elkaar leren.

Ik vind het vervelend dat ik ergens voor infotmatie aan het lezen ben, en dan eindeloze verhalen moet doorlezen en dan achteraf denken wel onderwerp zit ik nu te lezen. :roll:

Groetjes, Afien :D
avatar > Esperanza

starstarstarstar
Berichten: 410
Geregistreerd: 09 november 2011
Woonplaats: Ter Apel (GR)

Reactie door bunga † - 29 maart 2012

Re: Orale sodium chlorite

Afien.
Je kent mij ik ben altijd serieus maar miste je al een tijd op ALSTDI forum maar goed het OSC houdt mijn ALS in bedwang natuurlijk wat al aangetast was wordt echt niet meer goed.
Nu gaat het mij er om dat ik zo kan blijven dat is belangrijk en lopen of staan ach dat doe ik nooit weer maar kan nog eten drinken en geen beademing en volgens onze gezamenlijke revalidatie arts ben ik gelijk gebleven.
Trouwens Irene is overleden haar man John was aanwezig met zijn nickname millstone en dan zie je dat het hele forum voor 1 dag plat ligt behalve de condoleances wordt er geen discussie gevoerd.
Persevering die ken jij ook heeft van Dr Miiler begrepen dat de resultaten bekend worden gemaakt in deze zomer en dat er dan wellicht een open label fase 3 zou komen en juist daar gok ik op want dan kan ik het ook gebruiken.
Ze zijn in oktober vorig jaar begonnen met fase 2 die 6 maand duurt.

groet
jan
avatar > bunga †

starstar
Berichten: 82
Geregistreerd: 04 november 2011
Woonplaats: Roodeschool

Reactie door Esperanza - 29 maart 2012

Re: Orale sodium chlorite

Dag Jan,

Ik heb het gelezen van Irene, ze is strijdend en toch rustig heengegaan.

Jan, je gaat goed met de OSC, stabiliseren en een beetje vooruitgang is al heel belangrijk, we zijn met weinig tevreden, meer mag, maar dit is al heel wat met zo'n ziekte, toch.
Ik hoop dat ik binnenkort mij er ook kans over zie om het te gaan gebruiken. De berichten van Hans in zo'n korte week is ook verbazingwekkend toch.
Begrijp ik het goed dat als er een open label fase 3 komt dat je het dan via infuus kunt krijgen :?: of sla ik nu op hol :?:

Groetjes, Afien
avatar > Esperanza

starstarstarstar
Berichten: 410
Geregistreerd: 09 november 2011
Woonplaats: Ter Apel (GR)
Laatste bewerking: Esperanza † mrt 29 2012, 17:18
Reactie door Philippe - 29 maart 2012

Re: Orale sodium chlorite

Ik denk dat je met deze website een heel eind kunt komen m.b.t. het berekenen van OSC voor inname.
http://sites.google.com/site/alschlorite/

Zo te zien is deze 'home made' trial door patiënten zelf opgezet.
Maar goed, zoals men dit in Amerika op deze manier heeft vorm gegeven betekend dat dit in Nederland dus ook mogelijk moet zijn.

Groet,
Philippe

[quote="bunga":pwk8t0td]
Hans heeft ook Dexpramipexole gebruikt maar holde achteruit ook dit heeft Hans deze week gepost ,dus om op de hoogte te blijven moeten leden even alles door lezen dit voorkomt onnodige vragen.
Het is een experiment en je neemt geen grote risico alleen bij te veel ontstaat diaree dat los je op met een banaan of met yogurt .

Jan[/quote:pwk8t0td]

Hoe is Jan erachter gekomen dat hij Dexpramipexole gebruikte?
Het is een dubbelblinde trial dus kan het net zo goed een placebo zijn geweest.
Tenzij je een pil hebt laten testen op samenstelling.

Groet,
Philippe
avatar > Philippe

starstar
Berichten: 81
Geregistreerd: 11 oktober 2011
Woonplaats: IJsselstein (UT)

Reactie door Lia - 29 maart 2012

Re: Orale sodium chlorite

Hallo Afien

Je hebt gelijk wat de verdwaling van het onderwerp betreft, maar ik ben het wel met Dick eens. Dit gebeurt niet alleen bij dit topic maar bij de meeste andere.
En eerlijk gezegd, ik vind het wel fijn eens te lachen op dit forum.

Groetjes, Lia
avatar > Lia

starstarstarstar
Berichten: 459
Geregistreerd: 13 november 2011
Woonplaats: Roosendaal

Reactie door bunga † - 29 maart 2012

Re: Orale sodium chlorite

Phillipe
Het vervelende met Biogen in de USA was dat ze daar toestemming hadden en hebben gekregen van het FDA om een kleine open label te doen met Dexpramipexole,dit had ik gehoord op ALSTDI maar vond het riskant om het te kopen trouwens de kosten waren voor mij te hoog.

Hans kon ook niet mee doen aan de trial in Utrecht en daar loopt maar een trial en dat is de Dexpramipexole en heeft de stoute schoenen aan getrokken en afgereisd naar Chicago trouwens Hans vermeld het in zijn post van gisteren.

Ja Phillipe als je goede contacten hebt kom je ver en zo gaat het ook met NP001 als die een open label krijgen heb ik en Hans wel contacten om er aan te komen.

Afien. Je slaat echt niet op hol.
NP001 kan alleen met een infuus worden ingebracht maar mocht het een open label worden mag je huisarts het infuus aanbrengen omdat er dan een tijdelijke goed keuring is,wat het gaat kosten is nu nog niet bekend maar ik reken op 300 dollar per maand dit betalen ze nu ook in fase 2 .

Ik heb dit al eens eerder aangekaart dat Biogen van alles probeert om zo snel mogelijk een goedkeuring van het FDA willen hebben en zonder zich iets aan te trekken van het nog gaande dubbel blinde randomized onderzoek in de rest van wereld gaan zij zelf een open label organiseren hoe hypocriet!!!!!.

Kijk mocht je zeer goed in de slappe was zitten dan had je mee kunnen doen,Hans vond het erg veel geld met daar boven nog de vliegreis.
Wat mij bij blijft is dat er maar een paar mensen aan hebben mee gedaan die allemaal al 3 jaar en meer ziek waren en iedereen vertelde dat het niet werkte en dat de achteruitgang sneller was ,dus blijkbaar werkt Dex alleen in het eerste jaar dus een opgevoerde rilutek.
Als dit de uitkomst is van de studie en daar ziet het wel naar uit wat is dan het verschil tussen de dex en rilutek


Phillipe.
De OSC trial is ontworpen door 3 personen waarvan Eric Valor de site heeft gemaakt ik heb nog regelmatig contact met hem en Hans kent Eric ook goed.
Hier een foto serie hoe Eric door het leven moet een leuke detail is dat er vorige week een radioverslag was tussen de CEO neuraltis Andrew Genos en Eric zodoende weten de forum leden meer hoe de vlag er bij Neuraltus bij hangt.





http://www.friends4eric.org
avatar > bunga †

starstar
Berichten: 82
Geregistreerd: 04 november 2011
Woonplaats: Roodeschool

Reactie door bunga † - 29 maart 2012

Re: Orale sodium chlorite

Leden
Ik vond nog materiaal hoe en waarom men het chlorite kan benutten om de demon ALS een halt toe te roepen en hoe de forum leden van ALSTDI op het idee kwamen.
De tekst is in het Engels maar de ontwerper van deze blogs heeft zijn best gedaan om het begrijpelijk te maken.
Deze blog heeft Eric gemaakt met zijn ogen de rest werkt niet meer,ik maak een buiging voor deze man die echt bijzonder is te noemen.



http://friends4eric.blogspot.com/2010/08/salty-dog.html



http://friends4eric.blogspot.com/2011/07/all-roads.html
avatar > bunga †

starstar
Berichten: 82
Geregistreerd: 04 november 2011
Woonplaats: Roodeschool

Reactie door Spica - 29 maart 2012

Re: Orale sodium chlorite

Hallo Philippe,
Ik heb het geneesmiddel rechtstreeks bij de patenteigenaar betrokken. Het mag trouwens geen dexpramipexole worden genoemd, want die naam is eigendom van het bedrijf dat de trial op dit moment doet. Ik weet dus zeker dat ik geen placebo heb gehad. Het middel deed niets voor mij. Ik weet dat onder relevante wetenschappers een discussie gaande is of dat te maken heeft met welke genetische afwijking je precies hebt.
Overigens is het niet zo dat wij heel rijk zijn. Wel hebben we veel internationale relaties en in dit geval heeft een anonieme franse sponsor de helft van de kosten betaald.

Groet
Hans
avatar > Spica

starstarstar
Berichten: 171
Geregistreerd: 03 november 2011
Woonplaats: Naaldwijk

Reactie door bunga † - 30 maart 2012

Re: Orale sodium chlorite

Leden .
Ik wil graag even een rectificatie maken voor de opmerking in mijn post van gisteren.
Daarin schreef ik dat je goed in de slappe was moest zitten om mee te kunnen doen; ik betreur deze uitspraak want heb het niet zo bedoeld.
Wat ik bedoelde was dat vorig jaar juni ik van ALSTDI forum leden hoorde dat er een kleine open label met Dexpramipexole was goed gekeurd door het FDA dit vond ik vreemd maar het bleek wel juist te zijn.
Bij navraag hoeveel het ging kosten werd mij verteld dat het ongeveer 2000 dollar per maand ging kosten dit was een beraming inclusief belasting fabricage en transport.

Hans had die informatie ook en ik heb hem toen gezegd dat het mij boven de begroting kwam en het dus niet ging doen.
Het importeren was ook een groot risico ik kon het niet meer zelf gaan ophalen .
Maar goed Hans kon nog redelijk lopen wilde het wel proberen en is het zelf gaan halen.

Kijk als je het er voor over hebt hoef je per saldo niet rijk te zijn dus was mijn statement niet transparant .
Ik ken Hans als een erg hard werkende ondernemer ondanks de ziekte en hem kennende mocht hij rijk zijn allang naar Atlanta zou zijn verhuisd om daar stam cellen in het ruggenmerg te injecteren.

Even terug naar Dexpramipexole er zit op dat forum een man die Hans en ik beide goed kennen met de nickname Persevering die een kei is met statistieken .
Hij komt in het eerste jaar van de ziekte op 31 procent overleving tijd en dan daalt de lijn erg snel.

De Amerikanen die ook hebben meegedaan aan het open label waren al langer dan 1 jaar ziek en vertelden dat het erg achter uit ging bij gebruik van Dex.
De grafieken van persevering vindt u weer in de topic dexprampexole op ALSTDI forum

groet
jan
avatar > bunga †

starstar
Berichten: 82
Geregistreerd: 04 november 2011
Woonplaats: Roodeschool

Reactie door Spica - 30 maart 2012

Re: Orale sodium chlorite

Haha Jan,
Geeft niks hoor, niemand is boos;)

Als ik rijk was ging ik naar de bahama's en begon ik zelf een stamcellenkliniek :D

Dat zou wat zijn...

Groet'n
Hans
avatar > Spica

starstarstar
Berichten: 171
Geregistreerd: 03 november 2011
Woonplaats: Naaldwijk

Reactie door Spica - 30 maart 2012

Re: Orale sodium chlorite

Nog even on- topic,
Sinds ik weer aan de OSC ben heb ik minder last van spierpijn. Als ik opstond uit mijn rolstoel kreeg ik spierpijn/spierkramp in mijn zij.
Das zo goed als verdwenen nu.
Misschien een klein feitje maar toch vermeldenswaardig.
Ik ga vanaf nu de dosis iets verhogen, eens kijken wat er gebeurt.

Groet
Hans
avatar > Spica

starstarstar
Berichten: 171
Geregistreerd: 03 november 2011
Woonplaats: Naaldwijk

Reactie door bunga † - 31 maart 2012

Re: Orale sodium chlorite

Hallo Hans.
Ja de Bahama's een eigen stam cellen kliniek samen met die Dr Eva Feldman en geen gezeik met het FDA of het EMEA .
Maar goed even on topic en hier een update

Ik gebruik 90 ml mix per dag verdeelt over 15 ml per keer over de hele dag en op aanraden van Peter Wever van Biovon.nl waar ik het chlorite van betrek vindt hij als immunoloog na overleg met die Amerikaan dat de beste tijd om het te drinken is een half uur voor een maaltijd.
De dagelijkse dosis is dan 2,13 mg/kg lichaam gewicht.
Om dit te bereiken doe ik als volgt; 500 ml gedistilleerd water mengen met 3,7 ml van de 22,4% en 0,3 ml citroen uit het gele flesje dit wat zee zout toevoegen of jodium arm zout en 24 laten staan in een donkere fles . Ik gebruik die nutriedrink flesjes ze zijn niet licht door latend en je hebt voor elke twee dagen een flesje nodig.
Niet in de koekast
Nu een vergelijking met NP001 de dosis per vial is 2 mg/kg lichaam gewicht i 100 % wordt dus 2 mg/kg opgenomen in het bloed.
Nu OSC mijn dosis is 2,13 mg/kg bij 35% opname in het bloed is 0,7455 mg/kg.
Verschil is 1,2545 mg/kg dit moet je zien te bereiken maar is wel een hele grote dosis .
Er zijn twee mogelijkheden een is de mix sterker en twee is de dagelijkse inname verhogen tot 120 ml om mee te beginnen .
Ik hou de diaree goed in bedwang door slagroom yogurt te eten waarschijnlijk neemt het vet de chlorite goed op.

groet.
jan
avatar > bunga †

starstar
Berichten: 82
Geregistreerd: 04 november 2011
Woonplaats: Roodeschool

Reactie door Peet - 31 maart 2012

Re: Orale sodium chlorite

Nou Jan ik begrijp er totaal niks van maar nou ben ik ook niet zo rekenwonder :lol: jij komt daar met formules aanzetten waar ik eerst 4 jaar voor moet gaan studeren en zoals ze het doen voorkomen is dat net iets te lang voor mij.
maar binnenkort zal ik het wel beter begrijpen denk ik met een spoedcursus :) en ik zal de slimmeriken hier in huis eens loslaten op jouw formule.

maar wat me als enigste wel bij is gebleven en wat mij wel bevalt van jouw formule is de slagroom

dus dat worden emmers vol :lol:

Gr, Peet.
avatar > Peet

starstarstarstar
Berichten: 1293
Geregistreerd: 20 februari 2012
Woonplaats: Pernis

Reactie door Spica - 01 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

Lekker Peet,

Ik had de dosis iets te rigoreus verhoogd waardoor ik de boel op dit moment met banaantjes en joghurt niet meer onder controle heb.
Oorzaak is dat je je darmflora helemaal doodvermoordt;)
Dat heb ik nu dus aan de hand.
Ik heb de dosis nu dus weer iets verlaagd en zit aan de yakult om de boel weer te corrigeren.
Dat lukt binnen een paar dagen.
Zo kun je dus zelf de grens opzoeken ;)
Over een paar weken, als ik op een stabiele maximale dosis zit ga ik bloed laten prikken om lever en nier functie te testen. Mijn huisarts zal meekijken als ik hem dat vraag.
Het is allemaal niet zo ingewikkeld Peet en het recept krijg je erbij van biovion.

Groet
Hans
avatar > Spica

starstarstar
Berichten: 171
Geregistreerd: 03 november 2011
Woonplaats: Naaldwijk

Reactie door Bart - 01 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

Dag allemaal,
Lees deze topic met regelmaat, doch reageren valt mij moeilijk gezien mijn nog redelijke situatie, mijn diagnose is PSMA. Mijn mobiliteit gaat de laatste tijd echter achteruit. Kan nog wel korte stukjes lopen, maar ik voel dat de loopspieren er moeite mee krijgen.
Ik zou OSC wel willen proberen, maar dan pas na een positief advies en in nauwe samenwerking met huisarts en neuroloog.
Is er al eens iemand geweest die OSC en/of deze topic heeft aangekaart bij de VSN, daar lees ik nl. niets over. Dat is toch een vereniging die hierin geïnteresseerd zou moeten zijn.
Bart
avatar > Bart

starstarstarstar
Berichten: 276
Geregistreerd: 22 januari 2012
Woonplaats: Hauwert

Reactie door bunga † - 01 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

Hans.
Ik laat elke maand mijn bloed controleren en volgens mijn huisarts die van dit OSC op de hoogte is veranderd er niets alle waarden blijven gelijk.
Die Peter Wever van biovon is een goeie gozer hij was nieuwsgierig waarvoor ik het gebruikte en heeft toen via mij contact gehad met die Amerikaan en samen met die Tom hebben ze het recept volmaakt en speciaal dat half uur voor een maaltijd is belangrijk , trouwens verstand heeft hij er ook van als immunoloog .


Bart .
Niemand van de medische wereld gaat ons advies geven het middel is niet goed gekeurd.

Peet gewoon bestellen bij biovon en klaar is Kees en eerlijk hoe langer je wacht ALS wacht niet en i jou vroeg stadium kun je veel bereiken met het chlorite,en donder die rilutek maar inde maas .

Groet
jan
avatar > bunga †

starstar
Berichten: 82
Geregistreerd: 04 november 2011
Woonplaats: Roodeschool

Reactie door bunga † - 01 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

Dick. S
Uw bericht gelezen maar mail via dit forum lukt niet altijd.
Het antwoord is correct omdat het programma RADAR ophef heeft gemaakt over het MMS want zo heet het maar de eigenaar van biovon heeft toen met de waren autoriteiten afgesproken om de naam te veranderen.
Bel Peter Wever van biovon op en hij weet exact wat je nodig hebt . want hij heeft het niet op zijn site staan.

Gebruik gedistilleerd water dit kan iemand kopen in een auto shop

Jan
avatar > bunga †

starstar
Berichten: 82
Geregistreerd: 04 november 2011
Woonplaats: Roodeschool

Reactie door Dick - 01 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

Jan,
Bedankt, ik heb al contact met Biovion gehad, vandaar de vragen.

Dick S.
avatar > Dick

starstarstarstar
Berichten: 242
Geregistreerd: 13 februari 2012
Woonplaats: Weert

Reactie door bunga † - 01 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

Dick.S.
Graag gedaan en heb je wat zie ik het wel en zoals ik al aangaf Peter weet zo onderhand precies wat wij nodig hebben en is betrouwbaar.

groet.
Jan
avatar > bunga †

starstar
Berichten: 82
Geregistreerd: 04 november 2011
Woonplaats: Roodeschool

Reactie door bunga † - 02 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

Leden.
Hier een update betreft Orale Sodium chlorite.
Ik ervaar elke keer na het drinken van de mix dat er na een tijd de fasiculaties juist op die plaatsen waar de schade aanwezig is weer beginnen, dit hebben ook de participanten van NP001 trial in fase 1 en fase 2 gemeld.

Een wetenschapper op ALSTDI zegt daar het volgende over; De fasiculaties zijn niets anders dan dat de NMJ of te wel de Neuro Musculaire Junction er nog is en een buurman motor neuron probeert de zaken aan te sturen.

Dit is pure theorie daar het chlorite de ontsteking aan pakt en geneest .
Verder vermijd na het drinken van chlorite de inname van vitamine C wacht daarmee 1 uur zodat de chlorite is opgenomen.

groet
Jan
avatar > bunga †

starstar
Berichten: 82
Geregistreerd: 04 november 2011
Woonplaats: Roodeschool

Reactie door Spica - 02 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

Dat heb ik ook Jan,
Ik had ook al het vermoeden dat er zoiets aan de hand zou kunnen zijn.
Ik begin nu ook weer iets beter te lopen, weliswaar niet meer dan enkele stappen en vasthouden aan de beugels, maar toch...
Nu na zo'n anderhalve week heb ik wat last van hoofdpijn, had ik 7 maanden geleden ook.
Als het apparaatje morgen gemaakt is bij Sophia ziekenhuis, dan doe ik weer een ademtest.
Vorige keer nam mijn longvolume met 0,5 liter toe.
Ik merkte vorige week al dat ik beter op mijn rechterbeen kon staan in het zwembad.

groet
Hans
avatar > Spica

starstarstar
Berichten: 171
Geregistreerd: 03 november 2011
Woonplaats: Naaldwijk

Reactie door bunga † - 02 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

Hans.
Ben blij dat je het ook ervaart zoals ik het had beschreven en zojuist is de revalidatie arts langs geweest en ook zij zegt dat ik stabiel blijf door het chlorite.
Het gaat met hele kleine stapjes maar toch ze zijn er.
Dus gaan we gewoon verder met het drinken.

Groet.
jan
avatar > bunga †

starstar
Berichten: 82
Geregistreerd: 04 november 2011
Woonplaats: Roodeschool

Reactie door bunga † - 02 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

Leden.
Een laatste update betreft het OSC
Een experiment van siverfox op de ALSTDI forum betreft het toevoegen van 125ml vodka aan de mix er is nog niets bewezen maar honden vonden het lekker. katten accepteren het en mensen voelen een kleine opleving omhoog .
Nu nog niet proberen want ze zijn bezig om ui te zoeken of het alcohol een positieve werking met chlorite heeft.

Groet
jan
avatar > bunga †

starstar
Berichten: 82
Geregistreerd: 04 november 2011
Woonplaats: Roodeschool

Reactie door Dick - 02 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

Jan,
Dat is minder, ik lust geen alcohol. Nooit gedaan. Ik word al dronken van de alcohol in de vruchtjes van een ijsje :roll:
Zal van de week eerst maar eens starten met basis: 0,75mg/kg en 500ml OSC per dag.



Dick S.
avatar > Dick

starstarstarstar
Berichten: 242
Geregistreerd: 13 februari 2012
Woonplaats: Weert

Reactie door bunga † - 02 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

Dick.S
Kunnen wij elkaar de hand schudden want ik drink ook niet.
Vond het alleen de moeite waard om het te melden.
groet.
jan
avatar > bunga †

starstar
Berichten: 82
Geregistreerd: 04 november 2011
Woonplaats: Roodeschool

Reactie door Peet - 03 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

Hoi Dick.

Ik reageer maar direct hier op jou bericht over de osc.

zie ik het nu verkeerd, maar niet erg geruststellend toch?
eerlijk gezegd had ik van de artsen geen ander antwoord verwacht, maar moet ik ook bekennen dat er al meer uitleg in staat dan ik had verwacht.

ja de discussie van Jan en mij liepen even aardig uit de maat maar wel met de beste bedoelingen van beide kanten.
en dat moet in het oog worden gehouden.

Groetjes, Peet.
avatar > Peet

starstarstarstar
Berichten: 1293
Geregistreerd: 20 februari 2012
Woonplaats: Pernis
Laatste bewerking: Peet † apr 03 2012, 10:30
Reactie door Dick - 03 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

Jan / Hans,
Wat is jullie reactie op onderstaande, met name het blauwe deel.
Ik weet dat jullie ervaringen met OSC positief zijn, maar wat is jullie reactie vanuit de kennis/studie die jullie hierover hebben?

Groeten,
Dick S.

[quote:2vbir9tv]
Joanna Schaafsma schreef:Van: Schaafsma, J.D.
Verzonden: maandag 2 april 2012 13:47
Aan: xxxxxxxx
Onderwerp: RE: ALS patiëntvraag over NLP001 (xxxxxxx - patiëntnummer xxxxxxxxxxxxx)

Geachte heer xxxxxxxx,

Hieronder de reactie van dr. Veldink:

""Sodium Chlorite", oftewel Natriumchloriet, is een (sterk) oxiderende stof, en om die reden alleen al is terughoudendheid op zijn plaats bij de inname ervan door mensen. Daarbij komt dat de vorming van zuurstof radicalen een welbekend fenomeen is bij de ziekte ALS. Het is niet "de" oorzaak, maar wel onderdeel van het ziekteproces. [color=#4000BF:2vbir9tv][b:2vbir9tv]De toediening van dit stofje zal de vorming van zuurstof radicalen eerder doen toenemen dan laten afnemen, als het ook aankomt in het zenuwstelsel na inname of toediening.[/b:2vbir9tv][/color:2vbir9tv] Uiteraard is er (nog) geen wetenschappelijk bewijs voor de goede of slechte werking van dit middel bij patiënten met ALS, maar [color=#4000BF:2vbir9tv][b:2vbir9tv]theoretisch zou je vooral zeggen dat het eerder kwaad kan dan goed.[/b:2vbir9tv][/color:2vbir9tv] Er zijn meer trials gedaan in het verleden waarbij verwacht werd dat er vertraging van de ziekte zou optreden maar dat eerder het omgekeerde gebeurde. Mogelijk dat gebruikte concentratie vandaag de dag zo laag zijn dat er geen schade optreedt, maar dan blijft de vraag over eventuele effectiviteit. Vandaar de terughoudendheid."

Ik hoop dat u hiermee voldoende informatie hebt van onze kant.

Met vriendelijke groet,

Joanna Schaafsma[/quote:2vbir9tv]
avatar > Dick

starstarstarstar
Berichten: 242
Geregistreerd: 13 februari 2012
Woonplaats: Weert

Reactie door Lia - 03 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

Hallo Dick

Je weet het antwoord toch al. Wat er in Utrecht gezegd wordt deugt niet, heel simpel :twisted:

Groetjes, Lia

P.S. Dit is niet mij serieuze mening.
avatar > Lia

starstarstarstar
Berichten: 459
Geregistreerd: 13 november 2011
Woonplaats: Roosendaal
Laatste bewerking: Lia † apr 03 2012, 17:18
Reactie door bunga † - 03 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

Dick.S
Dit verhaal is bekend en het is juist dat een lichaam op oxidatie draait wat het chloorzuur want dat wordt je mix na 24 uur , eenmaal in de maag wordt dit zwak chloorzuur door het maagzuur niet vernietigd.
En het chlorite wat uit het zwakke chloorzuur komt wordt opgenomen door de darm door absorptie en vormt in het bloed met taurine een taurine chloramine ook wel TAUCI genaamd die moduleert een pro inflamatory respons tegen de ontsteking.
Taurine is een lichaam eigen stof maar voor de zekerheid nemen wij het omdat het afneemt met de leeftijd.

Punt 2 is dat een lichaam zelf antioxidanten heeft denk aan Taurine ,melatonine. Vandaar dat ik en iedereen die het OSC gebruikt extra Taurine neemt ik neem 1500 mg per week en hoop dat het chlorite samen met de Taurine wordt geabsorbeerd in de darm en daar zich TAUCI vormt dit is wel in apen bewezen door de ontwerper Dr McGrath van np001.

In het verleden zijn er nog nooit proeven gedaan met chlorite zover ik het weet voor ALS en het is schadelijk als je meer dan 8 mg/kg neemt.

Zuurstof radicalen zijn geen onderdeel van het ziekte proces in ALS die theorie is allang achterhaald ROS wordt het ook wel genoemd maar een lichaam heeft daarvoor melatonin als wapen voor.

Veldink moet eens wakker worden en de laatste resultaten lezen van NP001 wat ook chlorite is en eenmaal in de bloedbaan vormt zich het chlorite ook met taurine het taurine chloramine oftwel TAUCI er zit dus geen verschil tussen OSC en NP001 en in NP001 zit een laxeermiddel met de naam natriumwaterstoffosfaat dit om de PH waarde naar beneden te brengen .


Het FDA keurt erg streng en als er twijfel was geweest of chlorite schadelijk zou zijn voor ALS was er nooit een trial gekomen.

En wij met onze kleine inname kan je helpen om voor langere tijd stabiel te blijven maar als er iemand is die het bericht gelooft moet er niet aan beginnen,en ook niet vooraan in de rij gaan staan als Neuraltus in Europa een open label gaat doen .
Want dat is het plan om zowel in de USA en Europa iets te gaan doen.



groet.
jan
avatar > bunga †

starstar
Berichten: 82
Geregistreerd: 04 november 2011
Woonplaats: Roodeschool

Reactie door Spica - 04 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

Ik ben het met Jan eens.
Er valt nog aan toe te voegen dat vroeger werd geloofd dat oxidatieve schade de oorzaak van ALS zou zijn.
Inmiddels is wel duidelijk dat dit wellicht een rol speelt maar geen grote rol.
Het chloriet moduleert via een paar processen de werking van o.a de witte bloedcellen en beinvloed het immuunsysteem. Het helpt mee inflammatie te bestrijden.
Het lijkt erop dat chloriet niet de bloed-brein barriere kan passeren. Daarmee zou het dan ook niet op de plekken komen waar de schade bij ALS wordt veroorzaakt, namelijk de hersenstam.
Zoals ik al dacht wordt er afgeraden zelf te gaan experimenteren.
Dat is logisch, artsen zijn niet erg gewend buiten de box te denken.

Groet
Hans
avatar > Spica

starstarstar
Berichten: 171
Geregistreerd: 03 november 2011
Woonplaats: Naaldwijk

Reactie door dspier - 04 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

[quote="Spica":3tiyx2v5]Zoals ik al dacht wordt er afgeraden zelf te gaan experimenteren.
Dat is logisch, artsen zijn niet erg gewend buiten de box te denken.[/quote:3tiyx2v5]Hoi Hans,
Ik had eerlijk gezegd zelf ook niet veel hoop op een andere reactie, maar niet geschoten is altijd mis. Bovendien moeten we ze wel de kans geven.

Persoonlijk mogen ze van mij die mening hebben, maar zoals ik elders ook al heb verwoord zou ik het niet ethisch vinden als ze mensen die willens en wetens toch OSC gebruiken de rug toedraaien. Ik zeg hiermee niet dat ze dat doen (ze moeten nog reageren ;-) ), maar als het antwoord negatief blijkt zal ik niet schromen te vragen waarom...

Een e-mail is zo verstuurd! :mrgreen:

Groetjes,
Dick
avatar > dspier

starstarstarstar
Berichten: 1164
Geregistreerd: 07 november 2011
Woonplaats: Rosmalen

Reactie door Spica - 05 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

Morge Dick,

Klopt.
Het is een vreemde situatie.
Zoals gezegd werd mij sterk afgeraden naar Mexico te gaan maar was men wel nieuwsgierig naar de scans.
Met een hoop moeite geregeld dat die beschikbaar waren en dan geen antwoorden.
Ik begrijp hun wereld niet zo goed denk ik.....

groet
Hans
avatar > Spica

starstarstar
Berichten: 171
Geregistreerd: 03 november 2011
Woonplaats: Naaldwijk

Reactie door bunga † - 05 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

LEDEN
Hans heeft gelijk en wij moeten nog wat vinden om het OSC te ondersteunen
Ik kreeg vandaag twee papieren over ROS en antioxidanten het is in het Egels maar goed als je het leest zijn antioxidanten niet zo goed en maakt het lichaam genoeg aan.
Deze papieren bewijzen hoe gecompliceerd het proces is van eiwitten in de mens en dat het beter is om de van natuur ingebouwde antioxidanten hun werk laten doen dan ons vol te proppen met supplementen .

groet jan


http://www.cell.com/cell-metabolism/abs ... 2%2900094-

http://www.sciencedaily.com/releases/20 ... 172156.htm
avatar > bunga †

starstar
Berichten: 82
Geregistreerd: 04 november 2011
Woonplaats: Roodeschool

Reactie door Dick - 05 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

Jan,
[quote:10lftq7b]Punt 2 is dat een lichaam zelf antioxidanten heeft denk aan Taurine ,melatonine. Vandaar dat ik en iedereen die het OSC gebruikt [b:10lftq7b][color=#4000BF:10lftq7b]extra Taurine[/color:10lftq7b] [/b:10lftq7b]neemt ik neem 1500 mg per week en hoop dat het chlorite samen met de Taurine wordt geabsorbeerd in de darm en daar zich TAUCI vormt dit is wel in apen bewezen door de ontwerper Dr McGrath van np001.[/quote:10lftq7b]
Op de site http://sites.google.com/site/alschlorite/ lees ik bij "NaClO2 Project Instructions and Information":
[quote:10lftq7b]Supplements To Avoid:
Most antioxidants such as Vitamin C, CoQ10, and Glutathione. Also [b:10lftq7b][color=#4000BF:10lftq7b]avoid Taurine [/color:10lftq7b][/b:10lftq7b](available in massive amounts in certain "energy drinks" and other such products).[/quote:10lftq7b]
Dit lijkt met mekaar in tegenspraak of hoe moet ik dit lezen?

Groeten,
Dick S.
avatar > Dick

starstarstarstar
Berichten: 242
Geregistreerd: 13 februari 2012
Woonplaats: Weert

Reactie door bunga † - 05 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

Dick s
Het lijkt elkaar tegen te spreken maar er is bewijs dat Turine afneemt met de jaren en wij als ALS patient veel minder voedsel tot ons nemen waar taurine in zit zoals orgaan vlees vis oesters .
Verder heb ik bedoeld dat taurine in de lever of gal wordt aangemaakt maa een beetje extra kan geen kwaad en kan een voordeel zijn als er niet genoeg wordt aangemaakt

Vandaar dat de mensen die deze trial hebben ontworpen hebben gezegd neem 1500 mg dit kun je verdelen door elke dag 1capsule te nemen na de lunch .
Ik drink min mix een half uur voor een maaltijd
en mensen die afhankelijk zijn van een maagsonde moeten het met OSC ook taurine nemen doen.
De rest van de supplementen die Eric noemt moet je niet nemen.

Wacht met het eten van sinaasappelen een uur met het drinken van OSC want vitamine C breekt chlorite af.
Peter Wever kan je helpen met een schema .



Groet.
jan
avatar > bunga †

starstar
Berichten: 82
Geregistreerd: 04 november 2011
Woonplaats: Roodeschool

Reactie door dspier - 08 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

Hoi Jan,
Denk je dat die Peter Wever zijn verhaal ook hier op het forum wil doen, of is hem het zwijgen opgelegd nav die uitzending van RADAR waar jij het over had?
Wanneer was die uitzending eigenlijk - kunnen we die terugkijken op Uitzending Gemist oid?

Groetjes,
Dick
avatar > dspier

starstarstarstar
Berichten: 1164
Geregistreerd: 07 november 2011
Woonplaats: Rosmalen

Reactie door Spica - 08 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

Dick,
Peter heeft naar aanleiding van een uitzending van Radar het produkt van naam veranderd. Ik heb gelezen dat het wat ongenuanceerd was maar ik heb het niet gezien.
Ik denk dat Peter een op een contacten met ALS patienten liever doet dan op een forum verschijnen.
Ik vind het een prettige man.
Stuur hem eens een mailtje.
De site is www.biovion.nl
Groet
Hans
avatar > Spica

starstarstar
Berichten: 171
Geregistreerd: 03 november 2011
Woonplaats: Naaldwijk

Reactie door Catja - 11 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

Nou!!! ik heb de uitzending gezien.Je moet toch wel wanhopig zijn om zo iets te gebruiken.
Ik houd me wel aan mijn voedingsupplimenten. Ook als die niet zouden helpen kunnen ze verder geen kwaad, en ze vernietigen niet mijn darm flora. etc.

Groetjes Catja.
avatar > Catja

starstarstarstar
Berichten: 312
Geregistreerd: 21 november 2011
Woonplaats: Arnhem

Reactie door bunga † - 11 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

Leden.
uw mening staat vrij maar lees dan ook alles dus ook het onderzoek van TNO die geen giftige stoffen konden vinden ,en de uitspraak van de rechter die RADAR terug heeft gefloten en RADAR moest in een uitzending alles terug nemen of te wel een rectificatie van hun uitzending.

Trouwens MMS is iets totaal anders dan het chlorite in NP001 of in het oraal sodium chlorite.

En leden ik ben nog steeds scherp van geest en zeker niet wanhopig maar stel nuchter vast dat als het FDA of te wel de Federal Drugs Administration het chlorite goed keurt ik deze organisatie hoger in schat dan het wel zeer eenzijdige RADAR met hun misleiding van informatie .

Niemand hoeft het te nemen ik en Hans doen het wel en blijven stabiel en hieronder een rapportage van een forum lid die ook de np001 trial heeft gedaan en nu het orale sodium chlorite, Het is vandaag gepost en hoewel in het engels goed is te begrijpen.
groet.
Jan

Update:

Last night I was surprised to notice that my swallowing has improved. Lately I have been drinking seltzer water rather than tap water because I find it much easier to swallow. Last night I grabbed my glass of water and was drinking it while watching my son on the swing. After a few sips of water I realized that the water had gone flat and I was still able to drink it. Also I could drink it without doing the chin tuck, which has been necessary for the last couple of months. The difference is small but unquestionably real.

I am approaching my one year 'chlorite' anniversary. I had my first infusion in June of 2011. This is very encouraging and tells me that chlorite is still having some effect.

Thanks,

Ben
avatar > bunga †

starstar
Berichten: 82
Geregistreerd: 04 november 2011
Woonplaats: Roodeschool

Reactie door Dick - 11 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

Ieder zijn eigen mening, maar:

1 Uitzending uit 2010, nu 2012
2 Wordt niet over ALS gesproken
3 Werkzame stof huidige (wetenschappelijke) trail NP001 is Natriumchloriet!
4 Positieve resultaten gerapporteerd bij NP001 en OSC tegen ALS
5 Toegepaste doseringen vele malen lager dan in de uitzending (binnen schadelijke norm)

Overigens is Rilutek, dat wij allemaal wel voorgeschreven krijgen en braaf slikken ook niet zo onschuldig, gezien de regelmatige bloedcontroles die we hierbij moeten ondergaan. Uit de bijsluiter van Rilutek:
[quote:28i5qfdw]2. WAT U MOET WETEN VOORDAT U RILUTEK GEBRUIKT?
Gebruik RILUTEK niet in:
-indien u eerder een allergische reactie heeft gekregen op RILUTEK of één van de bestanddelen van de tablet,
-indien u een leveraandoening of abnormale verhogingen van bepaalde leverenzymen
(transaminasen) heeft,
-indien u zwanger bent of borstvoeding geeft.

Pas goed op met RILUTEK:
Informeer uw arts indien u in het verleden een leverziekte heeft gehad, want RILUTEK zou dan voor u niet geschikt kunnen zijn.
Verhoogde gehaltes van bepaalde leverenzymen (transaminasen) in het bloed kunnen voorkomen.
[b:28i5qfdw][color=#4000BF:28i5qfdw]Regelmatig zal uw arts bloedonderzoek bij u doen [/color:28i5qfdw][/b:28i5qfdw]om deze enzymen te controleren tijdens de behandeling, en zal de vereiste maatregelen nemen wanneer verhoging optreedt.
[color=#4000BF:28i5qfdw][b:28i5qfdw]Afname van het aantal witte bloedcellen (welke belangrijk zijn bij de strijd tegen infecties) kan optreden[/b:28i5qfdw][/color:28i5qfdw]. Bij koorts (verhoging van lichaamstemperatuur), moet u altijd onmiddellijk uw arts waarschuwen.
Indien u een aandoening van de nieren heeft, moet u dat aan uw arts vertellen.
[/quote:28i5qfdw]
[quote:28i5qfdw]4. MOGELIJKE BIJWERKINGEN
Zoals alle geneesmiddelen kan RILUTEK bijwerkingen hebben.
De meest voorkomende bijwerkingen van RILUTEK zijn vermoeidheid, ziek gevoel (misselijkheid) en verhoogde gehaltes van bepaalde leverenzymen (transaminasen) in het bloed (zie Wat u moet weten voordat u RILUTEK gebruikt).
De volgende bijwerkingen van RILUTEK die minder vaak voorkomen zijn: buikpijn, hoofdpijn, braken, versnelde hartslag, duizeligheid, slaperigheid, allergische reacties of ontsteking van de alvleesklier (pancreatitis).
Afname van het aantal witte bloedcellen (welke belangrijk zijn bij de strijd tegen infecties) kan optreden (zie Wat u moet weten voordat u RILUTEK gebruikt).
RILUTEK kan andere bijwerkingen veroorzaken die hier niet beschreven zijn. Indien u enige verandering in uw gezondheid opmerkt gedurende het gebruik van rilutek, dan moet u uw arts of apotheker hiervan op de hoogte stellen.
[/quote:28i5qfdw]

Uiteraard is de keuze uiteindelijk aan uzelf :!:
avatar > Dick

starstarstarstar
Berichten: 242
Geregistreerd: 13 februari 2012
Woonplaats: Weert

Reactie door Catja - 11 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

Dat rulitek ook niet gezond is weet ik alles van.
Ik ben na 5 weken gestopt om dat ik erg ziek was, en dacht snel achter uit te gaan.
Maar mijn specialist zei gelijk toen hij het voor schreef ,stoppen als je bijwerkingen krijgt.
Met mijn voedings sup. blijf ik erg stabiel.
En steven Hawinks zegt dat hij zo lang heeft gered om dat volgens hem de supl goed aan sloegen.
Maar niets is zeker, in deze, wat jullie doen moet je zelf weten het is jullie lijf.
Maar mij niet gezien.
Groetjes Catja
avatar > Catja

starstarstarstar
Berichten: 312
Geregistreerd: 21 november 2011
Woonplaats: Arnhem

Reactie door Spica - 11 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

Hallo,

Zoals ik al schreef, de uitzending van tros radar was ongenuanceerd en onjuist.
Dat valt ook te verwachten van de omroep die ons bassie en adriaan bracht;)
Het staat iedereen vrij om zich op dit soort informatie te baseren bij een besluit over het al dan niet proberen van een experimenteel middel.
Helaas blijkt heel vaak dat mensen niet weten wat ze moeten doen en dan op zoek gaan naar argumenten om iets niet te doen.
Dat terwijl dit experiment buitengewoon goed is onderbouwd en gedocumenteerd.
Als je erin geinteresseerd bent staan er 3600 berichten op alstdi ( als.net)
Er zijn in het verleden door patienten experimenten met medicijnen gedaan op veel minder informatie.
Denk even aan LDN ofwel low dose naltrexone, een geneesmiddel dat gebruikt wordt bij de behandeling van mensen met een ernstige drugsverslaving. Zo zijn er vele voorbeelden.
En Dick, voor wat betreft rilutek, dat is inderdaad een geneesmiddel dat 14 jaar geleden is goedgekeurd in de USA en hier daarop eveneens is goedgekeurd.
Ik gebruik het zelf niet meer omdat het hoogstwaarschijnlijk alleen nut heeft bij patienten met bulbaire onset in een vroeg stadium van ALS, welke zaken bij mij niet van toepassing zijn.
Ook belast het de lever in hoge mate.
Veel patienten En deskundigen zijn van mening dat een verminderde leverfunctie erg slecht is voor ALS patienten.
In dit verband wordt er door diverse patienten geexperimenteerd met UDCA, een sterk geneesmiddel voor het oplossen van galstenen waaraan leverondersteunende capaciteiten worden toegeschreven.
Er is meer onder de zon dus dan hetgeen door de neuroloog wordt voorgeschreven.

Groet
Hans
avatar > Spica

starstarstar
Berichten: 171
Geregistreerd: 03 november 2011
Woonplaats: Naaldwijk

Reactie door Philippe - 11 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

[quote="Spica":oy41c11j]Hallo,

Zoals ik al schreef, de uitzending van tros radar was ongenuanceerd en onjuist.
Dat valt ook te verwachten van de omroep die ons bassie en adriaan bracht;)
[/quote:oy41c11j]

:lol: :lol: :lol:

Inderdaad is het niet voor niks dat er door Neuraltus een trial is gestart met NP001, en ook ik heb meer vertrouwen in de FDA dan in een TV programma als RADAR.
Daarom vind ik de uiterst voorbarige conclusie en de bestempeling met 'DOM' hier zeer zeker niet op zijn plaats.
Wat mij betreft een gevalletje klok en klepel.

Rilutek is inderdaad ook geen aspirientje en misschien wel net zo schadelijk voor je lijf als OSC maar men is in Amerika echt niet achterlijk en voordat zo'n trial van start gaat is de FDA echt wel goed op de hoogte voordat men groen licht geeft aan zo'n trial.
http://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT01281631

Ook ik volg de discussie over Oral Sodium Chlorite op het ALSTDI met grote interesse en ben blij dat deze discusssie nu ook hier word gevoerd.

Groet,
Philippe
avatar > Philippe

starstar
Berichten: 81
Geregistreerd: 11 oktober 2011
Woonplaats: IJsselstein (UT)

Reactie door Peet - 12 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

Ben je even weg omdat je computerscherm het niet meer doet en dan mis je meteen zo discussie, dan wacht je toch even tot ik weer terug ben :lol: :lol: :lol:

Ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is zeggen ze toch? de ene verdedigt het met hart en ziel en de ander verwerpt het met de zelfde passie. dat moet kunnen. hoe dat ook gaat! gewoon niet aangesproken voelen lijkt mij het beste want dat zou ten kosten gaan van de discussie OSC / NP001 en dat mag niet gebeuren. toch? ik zou dat erg jammer vinden.

Ik heb de OSC vandaag besproken bij mijn Neuroloog en die kon mij er niks over vertellen omdat hij het niet kende. ook de trial NP001 was hem niet bekend. maar hij heeft mij belooft om het tot het uiterste uit te zoeken en mij op de hoogte te brengen van zijn bevindingen. als het goed is hoor ik dat volgende week.

Mijn Neuroloog krijgt op ze hoogst 1x per jaar een ALS patient in zijn spreekkamer. hij is gespecialiseerd in MS maar omdat de symptonen bij mij zo duiderlijk waren kon hij mij met zekerheid zeggen dat ik ALS heb.

Word vervolgt. :mrgreen:

Groetjes, Peet.
avatar > Peet

starstarstarstar
Berichten: 1293
Geregistreerd: 20 februari 2012
Woonplaats: Pernis

Reactie door bunga † - 12 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

Leden.
Ik vond de grafieken opgemaakt door een forum lid die zelf ook aan de studie van np001 heeft meegedaan en nu de OSC trial volgt.
De resultaten zijn erg positief en deze man is uiterts kritisch wat betreft het berekenen van grafieken ,Hans en ik kennen hem zijn nickname is Persevering.

http://friends4eric.blogspot.com/2012/0 ... np001.html


Groet
Jan
avatar > bunga †

starstar
Berichten: 82
Geregistreerd: 04 november 2011
Woonplaats: Roodeschool

Reactie door Spica - 12 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

Hoi Ineke,
Het is een recept waarvan je elke dag een portie neemt, al dan niet verdeeld over de dag.
Ik verdeel het over drie porties per dag.
We hebben nog even gekeken naar de combinatie met Rilutek.
Het lijkt erop dat dit niet goed samengaat, maar ik wil nog even uitzoeken of de deelnemers aan np001 wel rilutek mogen gebruiken in de trial.
Kom erop terug.

Groet
Hans
avatar > Spica

starstarstar
Berichten: 171
Geregistreerd: 03 november 2011
Woonplaats: Naaldwijk

Reactie door bunga † - 12 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

Hallo Ineke.
Mijn porties zijn ook verdeelt over de dag in 15 ml per keer en een half uur voor een maaltijd,

Op het alstdi forum zijn de porties wisselend en wat wel van belang kan zijn is na 1 of 2 maand even een korte rust pauze van een paar dagen om het lichaam de gelegenheid te geven om te herstellen, advies van Tom die alles begeleidt .
Je kunt in die rust pauze extra Taurine nemen

Ook belangrijk is het drinken van water zodat de nieren goed door spoelen ik drink 500 ml water per dag. Hier zit geen verschil met de np001 trial want die moeten ook veel water drinken.

Ik ben continu bezig en heb besloten om een rust pauze van 5 dagen te nemen en daarna de dosis van nu die is 2,13 mg/kg te verlagen naar 1,05 mg /kg .
Reden is dat ook met np001 de dosis erg belangrijk is maar dat wijzen ook de grafieken aan.
Er zijn forum leden die rond de 1 mg/kg meer verbetering zien dan op de hoge dosis.

groet
jan
avatar > bunga †

starstar
Berichten: 82
Geregistreerd: 04 november 2011
Woonplaats: Roodeschool

Reactie door bunga † - 17 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

Leden
Onze vrienden en mede strijders van ALSTDI forum is het gelukt om in the Wallstreet journal aandacht te schenken aan het sodium chlorite en de ziekte ALS.
De geplaatste foto is van Ben die als ALS patient het mede heeft ontworpen.
De reacties van de neurologen waren voorspelbaar en net zo wazig als ze hier kunnen reageren.

Groet.
Jan

http://online.wsj.com/article/SB1000142 ... 84054.html
avatar > bunga †

starstar
Berichten: 82
Geregistreerd: 04 november 2011
Woonplaats: Roodeschool

Reactie door willy - 17 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

gezien en gelezen op m'n facebook vanmorgen!

nou ja, t' brengt in ieder geval publiciteit en Wall street? zit daar ook niet het grote geld???? :D

hahaha, ze zijn alleen niet erg scheutig om dat in onderzoeken te 'investeren'! :mrgreen:
groetjes Willy
avatar > willy

starstarstar
Berichten: 181
Geregistreerd: 23 februari 2012
Woonplaats: harderwijk

Reactie door Spica - 17 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

Het is in ieder geval een goed signaal vind ik.
Als je de commentaren erbij leest dan zie je dat er veel mensen zijn die ook vinden dat die procedures veel te lang duren. En dat is ook zo.
Kan allemaal veel sneller.

Groet
Hans
avatar > Spica

starstarstar
Berichten: 171
Geregistreerd: 03 november 2011
Woonplaats: Naaldwijk

Reactie door willy - 17 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

eigenlijk zou er hier iets moeten zitten zoals op facebook,dat je net kan zeggen: mee eens! :!:
avatar > willy

starstarstar
Berichten: 181
Geregistreerd: 23 februari 2012
Woonplaats: harderwijk

Reactie door dspier - 18 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

Hoi Willy,
Het alternatief dat hiervoor bestaat is een Poll.

Daarmee kun je een stelling poneren en daar kunnen anderen dan weer op reageren (bijvoorbeeld eens/niet eens). Zo'n Poll functie kan door de beheerder(s) geactiveerd worden ...alleen ben ik bang dat dat dan tussen het luiers wisselen door moet gebeuren :lol: :lol:

Groetjes,
Dick
avatar > dspier

starstarstarstar
Berichten: 1164
Geregistreerd: 07 november 2011
Woonplaats: Rosmalen

Reactie door bunga † - 18 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

Leden.
Weer een actie van mede strijders nu van de ontwerper van de chlorite site,zijn naam is Eric Valor en ondanks zijn huidige toestand druk doende om ALS en het sodium chlorite en np001 meer onder de aandacht brengen hoe radeloos ALS patienten zich voelen.
Dit moet toch ook kunnen in Nederland.

Groet.
Jan


http://abcnews.go.com/Health/Wellness/l ... 46mgdWiZki
avatar > bunga †

starstar
Berichten: 82
Geregistreerd: 04 november 2011
Woonplaats: Roodeschool

Reactie door Jan v - 18 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

Ja Jan, ik heb het bericht gelezen. Een moedige man die Eric Valor, en wat een energie !
avatar > Jan v

starstarstarstar
Berichten: 215
Geregistreerd: 04 februari 2012
Woonplaats: Wouw

Reactie door Peet - 18 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

Hoi allemaal.

Dit zijn goeie berichten om te lezen. ik merk op dat het inderdaad steeds meer bekendheid gaat krijgen wat natuurlijk alleen maar goed kan zijn.
Jan, ik weet niet hoe je dit zo ontdekt allemaal, maar proficiat man.

Normaal als je een topic interessant vind dan blijf je hem volgen door hem aan te vinken. nou dat is bij deze zeker gebeurd!
maar toch heb ik een aantal berichten moeten missen merk ik want ik heb geem mail gehad dat er gepost was? of ik berichte teveel :) ;)

Ineket. Succes met je vader en de osc.

Gr, Peet.
avatar > Peet

starstarstarstar
Berichten: 1293
Geregistreerd: 20 februari 2012
Woonplaats: Pernis

Reactie door bunga † - 19 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

Leden.
Alleen door dit soort unieke acties kunnen wij als patiënten de ziekte ALS onder de aandacht brengen ,en wat belangrijk is dat er wel hulp komt vanuit de wetenschappelijke hoek.

Ineke meld dat ook haar huisarts zich is gaan verdiepen in ALS met als resultaat een positieve reactie van hem.

De grote farmaceuten hebben geen interesse het levert namelijk niets op dus spica of te wel Hans verwoord het goed dat wij iemand nodig hebben die ons helpt en het liefst een medische opleiding heeft .

Ben zet zelf het infuus van sodium chlorite ze noemen het IVSC want om 18000 dollar te betalen voor WF10 kan hij ook niet,dit mengsel werkt bij hem net zo goed als OSC.
Trouwens ik ben weer begonnen op mijn dosis van 2,13 mg/kg heb 3 dagen op een dosis van 1,06 mg/kg gezeten maar dat voelt niet goed en nu rustig aan opbouwen na die 2,13mg/kg
Met rustig opbouwen bedoel ik zorgen dat je geen diaree krijgt want dan is het chlorite niet opgenomen

Groet jan
avatar > bunga †

starstar
Berichten: 82
Geregistreerd: 04 november 2011
Woonplaats: Roodeschool

Reactie door Spica - 19 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

Hallo Jose,
Leuk om te zien dat je weer reageert.

Enige maanden geleden is er een onderzoek gepubliceerd waarin staat dat ALS en de door jou genoemde neurologische ziekten wellicht (bijna) dezelfde oorzaak hebben.
In dit onderzoek wordt het sterke vermoeden uitgesproken dat de verkeerd gevouwen eiwitten die zich ophopen rond de zenuwcellen ontstaan doordat er een afwijking in het opruimsysteem zit. Deze "brokjes" veroorzaken schade aan de zenuwcellen.
Dit opruimsysteem (ubiquitine/protease) faalt, waardoor de gebruikte eiwitten niet worden afgevoerd. De uitvoerende artsen zijn bekende ALS onderzoekers en er mag waarde aan dit onderzoek gehecht worden.
Dat betekent dat je gelijk hebt, want als je al deze ziekten bij elkaar neemt gaat het wel degelijk over veel patiënten en wordt het voor farmaceuten interessant onderzoek te doen.

http://alsliga.be/index.php?id=1498&lan ... _mambowiki

groet
Hans
avatar > Spica

starstarstar
Berichten: 171
Geregistreerd: 03 november 2011
Woonplaats: Naaldwijk

Reactie door Spica - 19 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

Alweer een bericht over OSC.
Aangevuld met een verhaal over een goede vriend, Steve Byer van alsworldwide.org
Steve loopt met zijn hulp aan patienten steeds op het randje.
Al vele malen heb ik gebruik gemaakt van zijn hulp bij het verkrijgen van experimentele geneesmiddelen of behandelingen.
Ik ben benieuwd of de nederlandse media dit ook oppikken.

Groet
Hans
avatar > Spica

starstarstar
Berichten: 171
Geregistreerd: 03 november 2011
Woonplaats: Naaldwijk

Reactie door Dick - 21 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

[quote="bunga":1h7rdadd]Leden
Onze vrienden en mede strijders van ALSTDI forum is het gelukt om in the Wallstreet journal aandacht te schenken aan het sodium chlorite en de ziekte ALS.
De geplaatste foto is van Ben die als ALS patient het mede heeft ontworpen.
De reacties van de neurologen waren voorspelbaar en net zo wazig als ze hier kunnen reageren.

Groet.
Jan

http://online.wsj.com/article/SB1000142 ... 84054.html [/quote:1h7rdadd]

[color=#4000BF:1h7rdadd][b:1h7rdadd][size=150:1h7rdadd]Hierbij de Nederlandse versie van bovengenoemd artikel, met dank aan ALSLiga.be[/size:1h7rdadd][/b:1h7rdadd][/color:1h7rdadd]
( http://alsliga.be/index.php?id=1624&language=fr%2F%2Fasse...Fdb )

[quote:1h7rdadd][size=150:1h7rdadd][b:1h7rdadd]Gefrustreerde ALS-patiënten zoeken de ingrediënten voor hun eigen medicament. [/b:1h7rdadd][/size:1h7rdadd]
Er zijn patiënten die lijden aan Lou Gehrig’s (ALS) die gefrustreerd zijn omwille van de traagheid van klinische medicatie trials of die niet toegelaten worden tot zulke trials die trachten thuis hun eigen versie van een experimentele samenstelling te brouwen en dat uit te testen op zichzelf.

Die ingreep heeft belangrijke implicaties voor zowel de gezondheid van de gebruiker als voor het wetenschappelijk onderzoek. Totdat klinische trials uitgevoerd zijn weet niemand zeker of een medicament veilig of effectief is en of patiënten zichzelf schade kunnen toebrengen of erger nog het verloop van de ziekte kunnen versnellen. Onderzoekers maken er zich zorgen over dat patiënten die online meedelen dat een zelfgemaakt geneesmiddel niet werkt op die manier andere patiënten weerhouden om in een lopende trial te blijven meewerken.

De patiënten die experimenteren met die zelfgemaakte geneesmiddelen beweren dat het de moeite loont om dat berekend risico te nemen omdat de gemiddelde levensverwachting niet meer dan twee tot vijf jaar na diagnose bedraagt en dat er geen effectieve behandelingen bestaan. Veel patiënten stellen dat zij de evolutie van hun ziekte willen vertragen in de hoop dat er nog op tijd een effectieve therapie zal gevonden worden die hen nog net op tijd zal redden.

ALS treft 30.000 mensen in de Verenigde Staten.

Ben Harris, een 45 jaar oude medisch fysicus uit Bloomington Indiana, kreeg in januari 2011 een ALS diagnose en neemt nu een zelfgemaakt medicament. Hij zegt: “Wij hebben simpelweg geen tijd om te wachten op de resultaten van klinische trials. Onze levensduur is veel korter dan de tijd die de FDA nodig heeft om een geneesmiddel goed te keuren.” Op dit moment beantwoordt Harris vragen per email omdat zijn spraak zo moeilijk verstaanbaar is geworden omwille van de ziekte.

Steven Perrin, president en CEO van het ALS Therapy Department Institute in Cambridge Mass., zegt het zo: “Patiënten hebben het recht om te doen wat zij willen met hun gezondheid en met de geneesmiddelen die zij innemen. Maar uiteindelijk willen wij allemaal het voordeel genieten van geneesmiddelen en daarom moet de ontwikkeling van geneesmiddelen doorheen een streng proces verlopen.” Zijn departement test en helpt geneesmiddelen ontwikkelen en herbergt een online chat groep waar veel patiënten informatie uitwisselen.

Het is een aanvaard onderdeel van de wetenschappelijke traditie dat wetenschappers soms zichzelf als proefpersonen gebruiken voor experimenten, ook van kankerpatiënten en anderen met levensbedreigende ziekten weten wij dat zij zelfmedicatie toepassen met vitaminepreparaten, speciale thees en merkloze geneesmiddelen. Maar de pogingen van pALS om in de vroegste stadia van hun ziekte gebruik te maken van zelfgemaakte versies van medicamenten, die nog in een vroeg stadium van klinische trial verkeren en dus geen FDA goedkeuring genieten, is een van de meest dramatische fenomenen van doe-het-zelf wetenschap.

Gedreven door de wanhoop die voortkomt uit het lijden aan een fatale ziekte, maakten pALS gebruik van het internet om informatie uit te wisselen met anderen die deelnemen aan de trial voor NP001, een samenstelling gemaakt door Neurlatus Pharmaceuticals Inc, een kleine biotechnische firma uit Palo Alto in Californië. Die pALS zijn er ook in geslaagd om legaal neergelegde documenten van de firma zoals patenten te pakken te krijgen. Zij lezen ook wetenschappelijke papers die door onderzoekers en doctors die aan het testen deelnemen gepubliceerd worden. NP001 is ontworpen om inflammatie (ontsteking) te behandelen van het centraal zenuwstelsel en om hopelijk de snelle ontwikkeling van ALS te vertragen.

De firma publiceerde in 2010 het resultaat van een trial in een vroeg stadium met 32 pALS die diende om de veiligheid van het in te spuiten geneesmiddel uit te testen. Op dit moment is er een Fase II studie lopende die test naar de efficiëntie. Andrew Gengos de CEO van Neuraltus meldde in een email dat hij geen commentaar kon leveren voordat zowel de Fase II afgerond en het resultaat ervan gepubliceerd zijn. Tegen het einde van het jaar worden voorlopige resultaten verwacht. Zelfs indien de resultaten veelbelovend zouden zijn moet de firma nog een ruimer Fase III onderzoek opzetten alvorens een verzoek tot nazicht en goedkeuring te kunnen richten naar het FDA. Die laatste fase zou dus nog meerdere jaren op zich kunnen laten wachten.

Eric N. Valor is een patiënt die vragen beantwoordt via email omdat hij verlamd is aan armen en benen en beademing krijgt. Hij hielp mee aan het uitvoeren van de zelfgemaakte versie van NP001. Eric heeft een website opgezet die gegevens tracht te verzamelen. Zowat 28 pALS hebben gegevens uitgewisseld op de site PatientsLikeMe, een firma die gezondheidsgegevens deelt die bijdragen om resultaten te analyseren en die bevindingen van doe-het-zelf medicatietrials met lithium publiceert.

Valor zegt dat hij goed wist dat hij toch niet in aanmerking zou komen voor de NP001 trial omwille van zijn beperkingen. Sommige trials vereisen de deelname van patiënten die al 24 maandenlang of minder symptomen hebben en die geen mechanische beademingsbijstand nodig hebben, in de hoop dat tekenen van efficiëntie van een geneesmiddel gemakkelijker te bepalen zouden zijn bij minder ver ontwikkelde patiënten.

Valor maakte kennis met NP001 via een nieuws mededeling. Hij traceerde de gepubliceerde onderzoeksdocumenten die hem overtuigden dat de samenstelling natriumchloriet was, een chemische stof die in meerdere vormen voorkomt en die gebruikt wordt in de openbare watervoorziening. Een vriend vond online de neergelegde patenten van de onderzoeker van NP001. Diezelfde vriend consulteerde een ingenieur van de watervoorziening voor verdere details en las milieurapporten om inzicht te krijgen in de graad van toxiciteit. De chemische stof is gemakkelijk online te bestellen en is goedkoop. Valor schat dat hij er minder dan 150 dollar voor uitgaf.

Het natriumchloriet wordt, gemengd met gedistilleerd water, toegediend aan Valor door een voedingsbuis gedurende drie dagen in een week en een week per maand. Valor zegt dat hij deelnemers verwittigt dat de chemische stof minder doeltreffend is dan NP001 en dat de eigen toediening enkel bedoeld is om tijd te kopen totdat NP001 beschikbaar is.

Jonathan D. Glass, professor neurologie en pathologie aan de Emory Universiteit en directeur van het Emory ALS centrum, is een van de NP001 onderzoekers. Hij zegt bezorgd te zijn dat: “deze mensen zichzelf schade zouden toebrengen. Wie weet immers wat zij allemaal klaarmaken in hun keukens.” Hij vindt dat patiënten moeten meewerken met medici en registratiebeambten om manieren te vinden die het ontwikkelingsproces van het geneesmiddel kunnen bespoedigen. “Ik voel hun pijn omdat het allemaal niet veel vlugger kan, maar ik denk niet dat je dat allemaal kan doen zonder de medisch bestel.”

Ben Harris werd opgenomen in de Fase II trial van NP001. Hoewel geen enkele patiënt weet of hij al dan niet het geneesmiddel of de placebo toegediend krijgt, stelt Harris dat hij een enorm verbetering ondervond van zijn slikmogelijkheden na de eerste infusie met NP001 die hij ontving. Nadat hij niet langer meer de infusie toegediend kreeg in het kader van de Neuraltus trial wenste hij er mee verder te gaan. Hij was wel bezorgd over het feit dat het innemen van natriumchloriet zonder werking zou blijven omdat het geneutraliseerd zou worden in zijn maag. In januari begon hij met injecties om de drie weken. Hij stelt dat hij geen nevenwerkingen ondervindt. Harris zegt dat hij Neuraltus niet geïnformeerd heeft over zijn gebruik, maar hij is van mening dat het niet storend kan inwerken op de geformaliseerde trial omdat hij pas nadat de Fase II infusies met NP001 afgerond waren op eigen houtje begon.

Harris is er niet zeker van of hij nu voordeel ondervindt van zijn eigen methode, maar zegt toch dat hij verleden week na inname van zijn preparaat ’s avonds reeds beter kon slikken. Hij zegt dat het echte bewijs pas zal komen wanneer de deelnemers de analyse kunnen doen van de gegevens die online verzameld worden. Maar, hij zegt te weten dat de resultaten nooit zullen te vergelijken zijn met dat waar Neuraltus mee bezig is.

De patiënten die op eigen initiatief werken hebben geen controle groep. Elke patiënt beslist zelf hoeveel hij neemt en sommigen stoppen er mee indien zij geen voordeel gewaar worden. Alle gegevens zullen voor het publiek toegankelijk zijn, en Harris voegt er aan toe: “de discussie over het feit of natriumchloriet de progressie van ALS al dan niet vertraagd zal zich nu afspelen tussen alle partijen: patiënten, onderzoekers en de medio, en niet meer alleen tussen medici en de FDA.”


Een versie van dit artikel verscheen op 16 april 2012 op pagina A2 in sommige edities van The Wall Street Journal zoals die in de Verenigde Staten verspreid werd met de titel: Frustrated ALS Patients Concoct Their Own Drug.



Vertaling: [b:1h7rdadd]ALS Liga: Dirk[/b:1h7rdadd]

Bron: [b:1h7rdadd]The Wall Street Journal[/b:1h7rdadd]
[/quote:1h7rdadd]



Dick S.
avatar > Dick

starstarstarstar
Berichten: 242
Geregistreerd: 13 februari 2012
Woonplaats: Weert

Reactie door Spica - 21 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

Ik vind het heel goed dat er Aandacht is voor chloriet.
Schade doen is bij de lage concentraties eigenlijk uitgesloten.
Lees in de link naar de site van Eric Valor een groot onderzoek van de EPA naar chloriet. De Epa is het ministerie van vrom in de US.
Ze hebben het onderzocht omdat het gebruikt wordt bij drinkwaterbereiding.

Medici vinden het niet leuk als je zelf experimenteert.
Iets algemeens als chloriet is ook al niet patenteerbaar.
Zucht............. Lastige patienten
:D

Groet
Hans
avatar > Spica

starstarstar
Berichten: 171
Geregistreerd: 03 november 2011
Woonplaats: Naaldwijk

Reactie door Peet - 26 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

Het word inderdaad onder andere in leidingwater gebruikt maar natuurlijk wel met hele andere doseringen en met toevoeging van veel andere chemicaliën. je moest eens weten wat je drinkt of waar je, je aardappels in kookt :lol:


Zover ik me kan herinneren niet in zwembadwater. dat is toch net iets anders. Ik heb in een zwembad gewerkt.
Dick S. me berichtje nog gehad?

Gr, Peet.
avatar > Peet

starstarstarstar
Berichten: 1293
Geregistreerd: 20 februari 2012
Woonplaats: Pernis

Reactie door Lia - 27 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

Hallo Peet

Het sodium chloriet wat gebruikt wordt door waterlijdingsmaatschappijen wordt eerst voorbehandeld
[quote:2kbqdfen] De belangrijkste toepassing van natriumchloriet is de generatie van chloordioxide voor het bleken en strippen van textiel, pulp en papier. Het wordt ook gebruikt voor het desinfecteren van enkele gemeentelijke waterzuiveringsinstallaties [b:2kbqdfen]na omzetting chloor dioxide[/b:2kbqdfen] . Een voordeel van deze toepassing, in vergelijking met de meest gebruikte chloor, dat trihalomethanen (zoals chloroform ) niet zijn vervaardigd van organische verontreinigingen.] Chloordioxide gegenereerd op basis van natriumchloriet is goedgekeurd door de FDA onder bepaalde voorwaarden voor het desinfecteren van water gebruikt voor fruit, groenten wassen, en gevogelte. [/quote:2kbqdfen]
Dus was je slablaadjes maar gewoon verder in het kraanwater hoor.
Het chloor wat in zwembaden gebruikt wordt is ook niet hetzelfde als sodiumchloriet
[quote:2kbqdfen] [b:2kbqdfen]Natriumhypochloriet [/b:2kbqdfen]wordt veel gebruikt bij het zuiveren van water, en als ontsmettingsmiddel. Daarnaast is chloorgas een veelgebruikte grondstof in de chemische industrie voor de productie van een breed scala aan producten. [/quote:2kbqdfen]
Dus mondje dicht tijdens het zwemmen.

Het zou misschien wel ideaal zijn sodium chloriet in het zwemwater; de ALS therapie bestaat dan alleen uit zwemmen en een slokje drinken :idea:

Groetjes, Lia
avatar > Lia

starstarstarstar
Berichten: 459
Geregistreerd: 13 november 2011
Woonplaats: Roosendaal

Reactie door Peet - 27 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

Geweldig zoals jij dat uitlegt, daar kan niemand wat aan toevoegen denk ik.
Ik ben ook niet bang om in ons water me eten klaar te maken :) maar ik ben wel het type, wat de boer niet kent dat eet hij niet ;)

En zeker mondje dicht bij het zwemmen want voor je het weet verslik je, je in iets van je medezwemmers :lol: :lol:
Ik heb er maar een half jaar gewerkt maar ik heb hele rare dingen gezien in dat korte poosje. Het was dus ook een half jaar te lang. niet mijn ding :mrgreen:

Groetjes, Peet.
avatar > Peet

starstarstarstar
Berichten: 1293
Geregistreerd: 20 februari 2012
Woonplaats: Pernis
Laatste bewerking: Peet † mei 19 2012, 22:10
Reactie door Peet - 27 april 2012

Re: Orale sodium chlorite

:oops:
Zie je die brede glimlach? dat heb ik altijd als ik slapende honden wakker maakt :lol: :lol: (Niet hatelijk bedoeld)
waarom ik ALS heb? ik zou het niet weten, misschien omdat ik niet zoveel water drink en het water wat ik binnen krijgt gekookt is. Koffie, Warm eten, Thee. al moet ik zeggen dat ik dat laatste ook weinig drink :lol: en zwemmen doe ik de laatste jaren niet zoveel meer.

Gr, Peet.

[quote="Jose":2x0ext8a]Maar het zit toch al in drinkwater, waarom kreeg je dan nog als?
Allese moete een name hebbe hé. Het blijft chloor. fraag eens na bij laborant of apoteeks.[/quote:2x0ext8a]
avatar > Peet

starstarstarstar
Berichten: 1293
Geregistreerd: 20 februari 2012
Woonplaats: Pernis

Reactie door Peet - 19 mei 2012

Re: Orale sodium chlorite

Hoi Hans

Ik zit nog even wat oude berichten door te lezen en kom deze van jou ook nog even tegen.
Om welk middel ging dat wat je in Chigaco hebt opgehaald?
Dan kan ik die alvast van me lijstje wegstrepen.

Gr, Peet.

[quote="Spica":25dxw97o]Hallo Peet,

Ik ben er even mee gestopt omdat ik via een amerikaanse relatie aan een ander geneesmiddel kon komen.
Ik heb besloten dat te proberen omdat ik hier niet aan de officiële trial mee kon doen.
Omdat het geen geregistreerd geneesmiddel betreft en dus niet geïmporteerd mag worden ben ik het gaan ophalen in Chicago.

Omdat na 6 maanden bleek dat het voor mij niets deed ben ik ermee gestopt en nu weer terug op OSC.
Ik ben van mening dat OSC op dit moment een zinnig iets is om te proberen.


groet
Hans[/quote:25dxw97o]
avatar > Peet

starstarstarstar
Berichten: 1293
Geregistreerd: 20 februari 2012
Woonplaats: Pernis

Reactie door Spica - 20 mei 2012

Re: Orale sodium chlorite

Hoi Peet,
Ik heb jouw vraag beabtwoord in een pm.

Groet
Hans
avatar > Spica

starstarstar
Berichten: 171
Geregistreerd: 03 november 2011
Woonplaats: Naaldwijk

Reactie door Esperanza - 22 november 2012

Re: Orale sodium chlorite

Hallo Allemaal,

Ik was in de veronderstelling dat de trial van OSC ten einde liep en dat rond deze tijd de resultaten bekend zouden worden gemaakt :?: Wie weet hier het nodige van :?: Jij Hans :?:

Groetjes, Afien :grin:
avatar > Esperanza

starstarstarstar
Berichten: 410
Geregistreerd: 09 november 2011
Woonplaats: Ter Apel (GR)

Reactie door Spica - 29 november 2012

Re: Orale sodium chlorite

Goedemorgen,
Ja, dat klopt. De resultaten van deze fase zijn bekend.
Omdat de fase eerder is gestopt dan in de planning zat is er wat discussie over de uitkomsten.
Toch lijken die positief te zijn.
Inside gehoord dat men op zoek is naar geld om een derde fase op te starten en meer NP001 te produceren.
Begin december hoor ik daar meer over.

Groet
Hans
avatar > Spica

starstarstar
Berichten: 171
Geregistreerd: 03 november 2011
Woonplaats: Naaldwijk

Reactie door Peet - 01 december 2012

Re: Orale sodium chlorite

[quote="Spica":fw9v7snr]Inside gehoord dat men op zoek is naar geld om een derde fase op te starten en meer NP001 te produceren.
Begin december hoor ik daar meer over.[/quote:fw9v7snr]
Waarschijnlijk denk je nu dat ik de boel in de zeik neemt, of denk je wat een slijmbal, en misschien denk je wel niks :lol:
maar uit de grond van mijn hart gemeend, goed dat er mensen zoals jij zich er in verdiepen Hans en verheldering geven, want het compleet volgen allemaal valt nog niet mee.

Gr, Peet
avatar > Peet

starstarstarstar
Berichten: 1293
Geregistreerd: 20 februari 2012
Woonplaats: Pernis