Re: Tobii PCEye Go
"Eagle-John": en eh...kosten?? Guess geen recht op vergoeding once you already have a C12?..
Hoi Jan en anderen,
Ik heb de PCEye naast de Tobii oogcomputer vergoed gekregen (IZZ verzekerd) omdat ik kon aantonen altijd veel met computers te hebben gewerkt, nog werk, en over meer dan gemiddelde computerkennis beschik. Dat zijn de voorwaarden van IZZ volgens RDGKompagne, die mijn eerste verzoek overigens ook afwees! Maar de aanhouder wint!
Dat gezegd, heb ik ook veel geduld nodig om met oogtracking te kunnen werken, maar de PCEye is stukken nauwkeuriger op een groot scherm dan op het kleine van de Tobii (24" versus 12"). Dit als reactie op Aarnout, die er niet mee overweg kon.
Ik heb geen keus en ben volledig afhankelijk van oogcomputer en oogmuis, beide van Tobii. Het is verre van perfect, maar beter is er (nog) niet. Ja, bril, indirect licht, zonlicht,plafondspots,schaduw, een foute positie zijn allemaal van invloed, en ik heb talloze momenten gefrustreert achter de Tobii doorgebracht. Je moet geduldig blijven, omdat de oogspanning verandert met woede, blijdschap, enz. Dat heeft [i:1648sh5z]ook [/i:1648sh5z]invloed, met een veranderend lichtbeeld, sterke emotie, e.d. moet je herkalibreren. Tenminste, zo ervaar ik het!
Groetjes,
Dick