wakker door zorgverzekering

Bericht door Bart - 21 januari 2014

wakker door zorgverzekering

Via Menzis een hooglaagbed ontvangen van de firma Emcart.
Ook via Menzis een matras ontvangen geleverd door Joerns.
En je raad het nooit maar het bed is niet geschikt voor het matras.
De spijlen van het bed zitten zover uit elkaar dat het matras ertussendoor zakt.
Na een week lag ik op een soort rollenbaan en Emcart heeft geen geschikt bed voor dit matras.
Joerns kan wel een bijpassend bed leveren, maar mag dit niet omdat Menzis daarvoor een contract met Emcart heeft afgesloten.
Volgende week maar weer een nieuw matras laten komen, het 3e dan?
Mogelijk gaat Joerns dan contact opnemen met Menzis of Emcart!
Wordt vervolgt
avatar > Bart

starstarstarstar
Berichten: 276
Geregistreerd: 22 januari 2012
Woonplaats: Hauwert

Reactie door Nautica - 24 januari 2014

Re: wakker door zorgverzekering

Dat is mooi waardeloos en dat gezeur met die zorgverzekeraars wordt ik ook spuugzat.
Als patiënt zou je daar toch geen zorgen over moeten hebben.

Er zou gewoon eens een loket moeten komen waar je alles kunt aanvragen en waar ook technische en medische kennis is om de juiste hulpmiddelen aan te bieden. En laat die instantie de rekeningen dan maar doorschuiven richting WMO of zorgverzekeraar
avatar > Nautica

starstarstarstar
Berichten: 524
Geregistreerd: 03 oktober 2012
Woonplaats: CASTRICUM

Reactie door Bart - 27 januari 2014

Re: wakker door zorgverzekering

Het lijkt toch nog goed te komen, we hebben contact gehad met Menzis over de matras en het bed.Menzis geeft de levering van de zorgmiddelen uit handen aan Harting-Bank. Harting-Bank op zijn beurt geeft een leverancier opdracht om de spullen af te leveren. Menzis wilde ons weer voor het karretje spannen door ons contact op te laten nemen met Harting-Bank. Dit hebben we weten af te wimpelen omdat er al meerdere malen contact was opgenomen met de leveranciers.
Uiteindelijk heeft Menzis gebeld naar Harting-Bank Utrecht en de situatie uitgelegd met verzoek dit spoedig op te lossen. Harting-Bank Purmerend had bij Menzis een aanvraag voor een ander bed moeten doen. Dat moeten ze nu in opdracht van het hoofdkantoor van Harting-Bank Utrecht alsnog doen.Wanneer wij begin volgende week niets horen kunnen we weer contact opnemen met Menzis.
Ik had al een mailtje naar "kannie waar zijn" verzonden maar nog geen reactie ontvangen. Het ziet er naar uit dat het nu toch goed moet komen.
Bart
avatar > Bart

starstarstarstar
Berichten: 276
Geregistreerd: 22 januari 2012
Woonplaats: Hauwert

Reactie door Bart - 13 maart 2014

Re: wakker door zorgverzekering

Helaas, de mannetjes van Medipoint Emcart kwamen met een nieuw bed maar de spijlafstand van de lattenbodem was weer hetzelfde als bij het huidige bed. De matras wordt hierdoor onvoldoende ondersteund en neemt dan de vorm van een golfplaat aan. De ergotherapeut gebeld, dat lieve vrouwtje gaat er weer achteraan, nu maar weer rechtstreeks met Menzis.
We zijn benieuwd wanneer het gaat goedkomen.
avatar > Bart

starstarstarstar
Berichten: 276
Geregistreerd: 22 januari 2012
Woonplaats: Hauwert

Reactie door Bart - 24 april 2014

Re: wakker door zorgverzekering

Vannacht voor het eerst weer lekker geslapen.
Het andere bed van Kersten is ontvangen en het matras van Joerns omgewisseld.

Het bed scharniert op de goede plaats, in zittende positie kan ik mijn benen bijna helemaal strekken. De bedbodem is veel vlakker waardoor het matras ook vlak ligt.
Bij het bed van Kersten zijn de metalen strippen van de bedbodem aan de bovenzijde van het buisframe gelast. Dit in tegenstelling met het andere bed waar deze strippen halverwege de buis zijn vastgelast.

Joerns contstateerde dat het matras defect was, dit is dus al het 2e matras wat ik defect heb ontvangen. Ik heb tot nu toe dus altijd al op een lek matras geslapen.
Beetje jammer dat dit bij de vorige leveringen niet terdege gecontroleerd is geworden.
Blijkbaar raken de luchtkamers van deze matrassen erg snel lek waardoor het lichaam van de patient er helemaal doorheen zakt. Helaas, ik wist niet beter en dacht dat dit normaal was.
Het heeft even geduurd, maar wel fijn dat het nu toch nog is goedgekomen.
Joerns stuurt de defecte matras retour naar de fabrikant inde VS voor nader onderzoek.
Ben benieuwd of ik daar nog iets van hoor.
Bart
avatar > Bart

starstarstarstar
Berichten: 276
Geregistreerd: 22 januari 2012
Woonplaats: Hauwert