Betrokkenheid (ex) werkgever

Bericht door dspier - 02 juli 2012

Betrokkenheid (ex) werkgever

Hoi,
Mijn huidige werkgever is uiterst betrokken bij mijn welzijn.

Vrijdag heb ik een delegatie collega's thuis gehad om over en weer even bij te kletsen en om 21:36 (zondag!) schreef de human resource manager (personeelszaken) mij het volgende:
[quote=""Thijs van HRM":2vl1lvtb]Hoi Dick,

Was erg gezellig afgelopen vrijdag. En met volle bewondering hoe je erin staat!

Van de week ook nog contact gehad met Anja van onze ARBOdienst en die zei dat zelfs de bedrijfsarts uitermate positief verrast was hoe je op dit moment in het leven staat.
Wilde ik toch even kwijt.

Grt
Thijs[/quote:2vl1lvtb]Kijk, van dit soort berichtjes gaat deze jongen weer glunderen. :)

Mijn oude werkgever (een multinational) zou minder betrokkenheid tonen -lijkt me. Hoe is jouw contact met je (ex) werkgever en hoe ben je daar onder?

Groetjes,
Dick
avatar > dspier

starstarstarstar
Berichten: 1164
Geregistreerd: 07 november 2011
Woonplaats: Rosmalen

Reactie door Peet - 02 juli 2012

Re: Betrokkenheid (ex) werkgever

ik heb in vorige berichtjes al door laten schemeren hoe mijn werkgever tegenover mij stond, niet dus :!:
Ik heb al veel meegemaakt, meestal weet ik de mensen om mij heen wel redelijk in te schatten, maar wat mijn laatste werkgever mij flikte had ik dus nooit verwacht. ik denk dat niemand dat verwacht.

Na een lange periode van 11 jaar bij een werkgever te hebben gewerkt als Chauffeur kwam ik en nog wat collega`s in 2009 zonder werk te zitten door reorganisatie binnen het bedrijf. ik werkte daar met plezier en mijn ziek meldingen of afwezigheid kon je op 1 hand tellen.
daarna wat losse banen via uitzendbureaus gehad tot ik begin vorig jaar werd benaderd door een vervoersbedrijf wat hoofdzakelijk zorgvervoer en taxi doet. ook dit werk ging via een uitzendbureau maar wel eentje speciaal voor de zorg met een belofte dat ik na mijn contract verlengingen gewoon in vaste dienst zou komen bij het vervoersbedrijf. ook het vervoersbedrijf zetten dat vast op papier. mijn werk bestond uit het chauffeerde op een vaste route passagiersbus van de Qbuzz. dus met Halte stops. en tussendoor vaak avond ritjes op de taxi.
Volgens hun eigen zeggen waren ze meer dan dik tevreden over mij en mijn contract werd dan ook na 6 maanden onmiddellijk verlengt. 1 maand na de verlenging (24-02-2012) kreeg ik de diagnose ALS en toen ik dat per email melde aan mijn werkgever kreeg ik 2 dagen later een brief in me gang dat per direct mijn contract is beëindigt. jammer dat ik net daarvoor een email had gestuurd dat ik gewoon mocht werken van de dokter.

Ik heb nooit meer wat van ze gehoord. wel van een paar directe collega`s.
En let wel! dit is een bedrijf wat een gigantische wagenpark heeft voor zorgvervoer en die ik ook iedere keer ziet staan bij het ziekenhuis.

Van mijn oude werkgever heb ik tenminste nog wat emailtjes gehad.

Groetjes, Peet.
avatar > Peet

starstarstarstar
Berichten: 1293
Geregistreerd: 20 februari 2012
Woonplaats: Pernis

Reactie door Lia - 02 juli 2012

Re: Betrokkenheid (ex) werkgever

Hallo
Ik had de laatste 5 jaar een pedicurepraktijk. Werkte nauw samen met een orthopedisch schoenmaker. Met diverse mensen van dit bedrijf heb ik nog regelmatig contact ( bezoek, mail, post etc.). Ook enkele clienten schrijven, mailen en bezoeken me regelmatig.
Zelfs Artsen Zonder Vakantie, die ons op missie zonden, mailen regelmatig. Ook mensen waarmee we in Afrika gewerkt hebben komen nog.
Dus ik heb echt geen gebrek aan belangstelling.


Groetjes, Lia
avatar > Lia

starstarstarstar
Berichten: 459
Geregistreerd: 13 november 2011
Woonplaats: Roosendaal

Reactie door Peet - 02 juli 2012

Re: Betrokkenheid (ex) werkgever

Kleine wijzeging om boze gezichten te voorkomen :) ik heb nog wel redelijk contact met wat oude collegas en ook van het laatste bedrijf. dus niet alleen via email.
Maar werkgevers, Nee hoor :twisted:

Gr, Peet.

[quote="Peet":15dt1o76]
Ik heb nooit meer wat van ze gehoord. wel van een paar directe collega`s.
En let wel! dit is een bedrijf wat een gigantische wagenpark heeft voor zorgvervoer en die ik ook iedere keer ziet staan bij het ziekenhuis.

Van mijn oude werkgever heb ik tenminste nog wat emailtjes gehad.

Groetjes, Peet.[/quote:15dt1o76]
avatar > Peet

starstarstarstar
Berichten: 1293
Geregistreerd: 20 februari 2012
Woonplaats: Pernis

Reactie door Catja - 02 juli 2012

Re: Betrokkenheid (ex) werkgever

Hallo

Nu ik heb bijna 30 jaar bij de zelfde werkgever gewerkt.
En ik moet zeggen ik ben erg teleurgesteld.
Hoor zo goed als niets van leidingevende ,personeel of clienten.

Groetjes catja :?:
avatar > Catja

starstarstarstar
Berichten: 312
Geregistreerd: 21 november 2011
Woonplaats: Arnhem

Reactie door Lia - 02 juli 2012

Re: Betrokkenheid (ex) werkgever

Hallo Catja

Dat is wel erg triest. De werkgever kan ik nog inkomen (alhoewel bij jouw staat van dienst :!: :!: :!: ) maar dat je zelfs van collega's niets hoort :cry: Of is bij hen de bekendheid van de ziekte de struikelblok :?: Zou toch ook niet mogen.

Groetjes, Lia
avatar > Lia

starstarstarstar
Berichten: 459
Geregistreerd: 13 november 2011
Woonplaats: Roosendaal

Reactie door Dick - 02 juli 2012

Re: Betrokkenheid (ex) werkgever

[size=125:3doq3cdm][b:3doq3cdm][color=#400080:3doq3cdm]UIT HET OOG, UIT HET HART[/color:3doq3cdm][/b:3doq3cdm][/size:3doq3cdm]

Gelukkig niet voor iedereen, dat zijn ware vrienden.


Groetjes,
Dick S.
avatar > Dick

starstarstarstar
Berichten: 242
Geregistreerd: 13 februari 2012
Woonplaats: Weert

Reactie door Peet - 02 juli 2012

Re: Betrokkenheid (ex) werkgever

Ja inderdaad dat blijkt maar weer, uit het oog uit het hart.
Ik hoor me Teamleider een paar maanden geleden nog zeggen toen ik me beklag ging doen over hun snelle reactie van ontslag, Peet dat is inderdaad niet normaal we houden contact.
En dat terwijl dit van hem zelf afkomt. Nooit meer wat van gehoord.

Asociaal ten top :!:

Maar ik zit er niet mee hoor, ik heb een hele rits goeie familieleden en vrienden naast me staan dus aan aandacht geen gebrek :)

Gr, Peet.
avatar > Peet

starstarstarstar
Berichten: 1293
Geregistreerd: 20 februari 2012
Woonplaats: Pernis

Reactie door Catja - 02 juli 2012

Re: Betrokkenheid (ex) werkgever

Hoi lia

Nee het ligt niet aan de ziekte, die is wel bekend.
ik denk eerder dat ze het te druk hebben i.v.m onderbezetting door bezuinig.
avatar > Catja

starstarstarstar
Berichten: 312
Geregistreerd: 21 november 2011
Woonplaats: Arnhem

Reactie door dspier - 03 juli 2012

Re: Betrokkenheid (ex) werkgever

Een hoop negatieve reacties, jammer :(

Misschien komt het ook deels omdat ik nog steeds werk, al is het maar minimaal (zo'n 8-12 uur per week - ik ben bijna net zoveel kwijt aan reistijd :lol: ). Maar ik zie werken ook als 'even eruit', afleiding.
En mijn baas en bedrijfsarts laten dat gebeuren onder het mom van 'therapeutisch werken'. Ik heb er baat bij en zij ook (gebeurt er toch nog iets! :lol: )

Misschien dwingt je gezicht regelmatig laten zien ook wel respect af, maar dan moet je natuurlijk nog wel welkom zijn!

Het verhaal van Catja vind ik wel erg zuur: kun je ook niet contact opnemen met een oud collega en aangeven dat het je wel leuk lijkt eens in de koffiepauze langs te komen en even bij te kletsen, of anders buiten het werk om elkaar ergens te zien? Als je niet probeert weet je natuurlijk ook niet of dat mensen niet reageren uit schaamte of dat het ze werkelijk niets boeit... Maar na 30 jaar heb je toch wel een soort band met elkaar? Of was jij zo'n vreselijk mens om mee te werken :mrgreen: ?

Groetjes,
Dick
avatar > dspier

starstarstarstar
Berichten: 1164
Geregistreerd: 07 november 2011
Woonplaats: Rosmalen

Reactie door Peet - 13 januari 2013

Re: Betrokkenheid (ex) werkgever

dan ben je echt gezegend met zo werkgever Jos, ik heb me echt verbaast over de reactie van mijn werkgever. en al helemaal omdat het een zorgvervoersbedrijf is.

Gr, Peet
avatar > Peet

starstarstarstar
Berichten: 1293
Geregistreerd: 20 februari 2012
Woonplaats: Pernis

Reactie door dspier - 13 januari 2013

Re: Betrokkenheid (ex) werkgever

Zo zie je maar weer, al moet ik wel zeggen dat Rijkswaterstaat een overheidsinstelling is. Die moeten zich aan de gedragscode van de overheid houden.

Mijn werkgever heeft ook zoiets: de vrouw van mijn directeur is voorzitter van de lokale vereniging van het Prinses Beatrixfonds. Wil hij achter haar blijven staan kan hij geen andere koers gaan varen.

Maar het is ook een zeer sociale vent, de enige die ik ken die een zwerver in zijn verwarmde garage laat slapen! Wel met duidelijke afspraken natuurlijk: hij wil ook niet bekend staan als opvanghuis, dan is het hek van de dam!


:mrgreen: Dick
avatar > dspier

starstarstarstar
Berichten: 1164
Geregistreerd: 07 november 2011
Woonplaats: Rosmalen

Reactie door Arwi - 13 januari 2013

Re: Betrokkenheid (ex) werkgever

Ook mijn werkgever is zeer betrokken. Ik werk bij een gemeente dus ook overheid. Ik mag nog een aantal uur in de week te werken tot ik zelf vind dat het niet meer gaat. Ook mijn collega's hebben veel belangstelling, ik vind dat erg fijn. Ook hier dus een chapeau!
Ik ging altijd fluitend naar m'n werk, dus ik denk dat het zwaar zal zijn als ik moet besluiten om te stoppen :(
Groeten
Arwi
avatar > Arwi

starstarstarstar
Berichten: 333
Geregistreerd: 16 juni 2012
Woonplaats: Teteringen (Breda)

Reactie door Peet - 25 januari 2013

Re: Betrokkenheid (ex) werkgever

"Nathalie": Mijn vader krijgt na al bijna 9 jaar niet meer werkzaam te zijn bij zijn werkgever (door de ALS) nog steeds elk jaar een kerstpakket die persoonlijk wordt gebracht. dat is zeker bijzonder want ik kreeg vaak zelfs geen kerstpakket toen ik nog werkte, maar ik had weer het geluk dat ik ze rond moest brengen :mrgreen: :lol:

Groetjes, Peet
avatar > Peet

starstarstarstar
Berichten: 1293
Geregistreerd: 20 februari 2012
Woonplaats: Pernis

Reactie door Letty - 26 juni 2013

Re: Betrokkenheid (ex) werkgever

Ook ik heb niets te klagen over bezoek van collega's en managers en oud collega's.
Ze komen allemaal 1x per 2 maanden op bezoek en er zijn er zelfs bij die komen strijken of samen komen lunchen etc.
Dit had ik nooit verwacht dat de aanloop van bezoek zo stabiel zou blijven, echt geweldig!

Groetjes, Letty
avatar > Letty

star
Berichten: 30
Geregistreerd: 19 september 2012
Woonplaats: Hoensbroek Lb