Elektrische rolstoel voor binnen.

Bericht door Peet - 08 maart 2013

Elektrische rolstoel voor binnen.

Ik,zoek met spoed een elektrische rolstoel voor hoofdzakelijk binnenshuis.
Hoeft niets bijzonders te zijn als hij maar wendbaar is zodat ik me nog even zelfstandig door het huis kan bewegen.
avatar > Peet

starstarstarstar
Berichten: 1293
Geregistreerd: 20 februari 2012
Woonplaats: Pernis
Laatste bewerking: Peet † mrt 21 2013, 17:32
Reactie door dspier - 09 maart 2013

Re: GEZOCHT MET SPOED !! Elektrische rolstoel voor binnen.

Hoi Peet,
:bgrr Vanwaar deze noodoproep? Is iemand laks geweest? Word ik een beetje boos van (niet op jou hoor).

Raar dat jouw ergo daar niet eerder op heeft ingespeeld. Kun je anders niet tijdelijk iets lenen van Welzorg of wat voor hulpmiddelenleverancier jouw gemeente mee samenwerkt?

Als het echt niet anders kan zou ik kijken op Marktplaats , daar staan genoeg oudjes om je even mee vooruit te helpen, vanaf €250 - €300. Is wel een beetje zonde van je geld want over een paar weken mag je er wel een van je gemeente ontvangen hoop ik!

. :idea: leg het anders voor aan je gemeente ambtenaar: als je hem/haar het gevoel kunt geven mede verantwoordelijk te zijn voor de trage levering willen ze je misschien wel compenseren (is a long shot, maar niet geschoten is ook mis).

Groetjes&succes!
Dick
avatar > dspier

starstarstarstar
Berichten: 1164
Geregistreerd: 07 november 2011
Woonplaats: Rosmalen

Reactie door Arendje - 09 maart 2013

Re: GEZOCHT MET SPOED !! Elektrische rolstoel voor binnen.

Peet is zo'n kleine scootmobiel niet wat? Ik zie ze in dorp wel eens. Ik moet Dick wel een beetje gelijk geven, jouw ergo heeft toch niet zitten slapen? :-?
Zo'n moment komt helaas toch een keer :cry:
Hoop dat je gauw een oplossing vind

Arendje
avatar > Arendje

starstarstar
Berichten: 174
Geregistreerd: 25 juli 2012
Woonplaats: Wolvega

Reactie door Peet - 09 maart 2013

Re: GEZOCHT MET SPOED !! Elektrische rolstoel voor binnen.

Hoi Dick en Arendje.

Dat ze liggen te slapen is een ding wat zeker is anders hadden ze wel over gegaan op huisbezoeken. De enigste die dat ooit heeft gedaan was de Logopediste.
er was laats een afspraak bij de Ergo maar die hebben wij afgezegd omdat ik totaal niet in staat was te reizen omdat ik het super benauwd heb door ademgebrek en alleen maar uren en uren achtereen slijm probeerde kwijt te raken.het is letterlijk dweilen met de kraan open. ik ben echt heel erg kwaad op de hele situatie :bgrr
Ik heb iemand gekend die dik 150 kilo woog, maar voor je het doorhad stond hij achter, echt zo stiekem :bknocked of dat die werd opgetild en zachtjes achter je werd neergezet, een vis maakt meer herrie.
Zo is ALS, sluipend binnenkomen en genadeloos toeslaan. en dat is nu het geval, mijn benen doen het eigenlijk nog prima, ik zou zelfs nog kunnen fietsen als mijn longen het nog zouden doen.
2 a 3 meter lopen en dan is de batterij leeg, dan moet ik 5 minuten slijmend bijkomen om weer iets verder te komen.
Dit is erg snel gegaan! na de afzegging bij de Ergo alleen maar slechter, dat kunnen ze toch op hun vingers natellen als een ALS team.
Ook de revalidatiearts had hier wat aan kunnen doen, bij mijn laatste bezoek zo 3 weken geleden kwam ik met de rolstoel binnen, dan moet er toch een lampje gaan branden :idea: ik heb toen wel een Brace aangemeten gekregen voor me rechterhand waar ik niks aan heb, moet ook worden aangepast.
De WMO heb ik ook al gemaild maar het duurt allemaal zo lang en de ALS aanslag op mijn longen weet van geen stoppen. voorlopig stap ik nu me bed uit en zet me masker af om hem vervolgens in de woonkamer weer op te zetten. hoezo snel :cry:
Dan kijk ik liever of ik zelf wat betaalbaars kan vinden via Marktplaats, Speurders, enz.

Arendje, nee een scootmobiel voor binnen is niet te doen, te grote draaicirkel.
maar bedankt, we komen er wel uit :mrgreen:

Lieve groetjes en nog een mooi weekend.
Peet
avatar > Peet

starstarstarstar
Berichten: 1293
Geregistreerd: 20 februari 2012
Woonplaats: Pernis

Reactie door Sijbr2012 - 10 maart 2013

Re: GEZOCHT MET SPOED !! Elektrische rolstoel voor binnen.

Beste Peet,

Kl***** dat het ineens zo slecht met je gaat, misschien kan je contact zoeken met de stichting ALS op de weg deze is opgericht voor snelle hulp.
Ik heb e zelf nog geen ervaring mee, maar je weet nooit.
http://www.alsopdeweg.nl

Heel veel sterkte Rob
avatar > Sijbr2012

Berichten: 12
Geregistreerd: 27 oktober 2012
Woonplaats: Zaandam

Reactie door Peet - 10 maart 2013

Re: GEZOCHT MET SPOED !! Elektrische rolstoel voor binnen.

Hallo Allemaal.
Het is inderdaad heel snel heel schijnend geworden, iedere inspanning moet ik bekopen met uren slijm ophoesten uit alle gaten van me hoofd. vies praatje ik weet het, als er iemand hier vies van is dan ben ik het wel, maar het overkomt je gewoon en kan er niet omheen. erg moordend uitputtend.
Maar mijn oproep voor een elektr rolstoel heeft wel weer wat leven in de brouwerij gebracht, ik heb super veel lieve en behulpzame reactie gehad vie het forum, facebook, whatsapp, enz. dus dat moet lukken :-P
ALS brengt mensen ook bij elkaar. het lijkt wel voetbal :lol: maar dit maakt me blij en geeft me hoop.

Groetjes, Peet
avatar > Peet

starstarstarstar
Berichten: 1293
Geregistreerd: 20 februari 2012
Woonplaats: Pernis

Reactie door dspier - 11 maart 2013

Re: GEZOCHT MET SPOED !! Elektrische rolstoel voor binnen.

Succes kerel,
Zou je graag helpen maar ja :-?

Dick
avatar > dspier

starstarstarstar
Berichten: 1164
Geregistreerd: 07 november 2011
Woonplaats: Rosmalen

Reactie door Peet - 11 maart 2013

Re: GEZOCHT MET SPOED !! Elektrische rolstoel voor binnen.

[quote="dspier":1zuwvo79]Succes kerel,
Zou je graag helpen maar ja :-?

Dick[/quote:1zuwvo79]
Dat weet ik ook wel Dick :( een troost, ik heb een rolstoel :-P hij word nu opgehaald door een vriend van ons, me buurman, verdere details volgen later vandaag.

Doe iedereen de groetjes daar van ons, ook Brigitte ;-) :lol:
Peet en Marian
avatar > Peet

starstarstarstar
Berichten: 1293
Geregistreerd: 20 februari 2012
Woonplaats: Pernis

Reactie door dspier - 12 maart 2013

Re: GEZOCHT MET SPOED !! Elektrische rolstoel voor binnen.

Goed nieuws dus! :-P

Keep us posted,
Dick
avatar > dspier

starstarstarstar
Berichten: 1164
Geregistreerd: 07 november 2011
Woonplaats: Rosmalen

Reactie door Arwi - 12 maart 2013

Re: GEZOCHT MET SPOED !! Elektrische rolstoel voor binnen.

Klinkt goed Peet, is het gelukt via de stichting ALS? Ik zag nl. toevallig de volgende tweet op internet:
[quote:1oo4wxpy]ALS Nederland ?@ALSnederland
Met spoed gevraagd: elektrische rolstoel voor binnen voor ALS patiënt. Wie heeft deze tijdelijk te leen?[/quote:1oo4wxpy]
Groeten,
Arwi
avatar > Arwi

starstarstarstar
Berichten: 333
Geregistreerd: 16 juni 2012
Woonplaats: Teteringen (Breda)

Reactie door Peet - 12 maart 2013

Re: GEZOCHT MET SPOED !! Elektrische rolstoel voor binnen.

[quote="Arwi":3acqifx3]Klinkt goed Peet, is het gelukt via de stichting ALS? Ik zag nl. toevallig de volgende tweet op internet:
[quote:3acqifx3]ALS Nederland ?@ALSnederland
Met spoed gevraagd: elektrische rolstoel voor binnen voor ALS patiënt. Wie heeft deze tijdelijk te leen?[/quote:3acqifx3][/quote:3acqifx3]Klopt als een zwerende vinger :lol: dat was voor mij, dat heeft onze rots in de branding gedaan, Ineke Zaal van de ALS Stichting. maar uiteindelijk is er iemand mee gekomen uit Emmeloord die had een man met ALS en had zo rolstoel te koop zien staan, en die is mijn buurman gisteren gaan halen. man met dit ding kan je iedere woestijn aan dus straks rij ik de alternatieve Parijs / Dakar :lol:
De enigste tegenvaller is, je zou ook de zitting en rugleuning kunnen kantelen en zo maar dat bleek bij aankomst niet zo te zijn :o maar daar kan niemand wat aan doen en is misschien nog aan te passen. ik ben die vrouw, Anneke Wisse erg dankbaar :-P
Hij is toch nog wel iets groter dan ik dacht en ons huis vrij klein, en met zo joystick is het net of je space invaders aan het spelen ben dus dat word :lol:

http://www.handicare.co.uk/upload/Rehab-NL/Service%20Manual/NL/SM_Puma%20Kinetic_NL.pdf
http://www.handicare.co.uk/upload/Rehab-NL/Service%20Manual/NL/SM_Puma%20Kinetic_NL.pdf
http://www.handicare.co.uk

Groetjes, Peet
avatar > Peet

starstarstarstar
Berichten: 1293
Geregistreerd: 20 februari 2012
Woonplaats: Pernis

Reactie door dspier - 12 maart 2013

Re: GEZOCHT MET SPOED !! Elektrische rolstoel voor binnen.

Mooi, geregeld!
Wist je dat Lia ook een Puma had? Was ze wel tevreden over.

Kan me niet voorstellen dat de rug niet verstelbaar is, maar die manual van 97 blz mag je er zelf op naslaan! :lol:

Groetjes en veel plezier ermee!
Dick
avatar > dspier

starstarstarstar
Berichten: 1164
Geregistreerd: 07 november 2011
Woonplaats: Rosmalen

Reactie door Peet - 12 maart 2013

Re: GEZOCHT MET SPOED !! Elektrische rolstoel voor binnen.

Ja die dingen zijn optioneel, kijk, ga ik zelf kijken trek ik zo ding helemaal binnenstebuiten, ik doe gewoon net of ik een auto koop :lol: maar eerlijk gezegd zie ik me niet snel de deur meer uit gaan zonder beademing :bknocked dus ik kon helaas niet mee.
Ik heb nog verder gekeken omdat mij de tijd niet word gegund door het hoesten, maar volgens mij zitten er wel servo's op om de boel te bedienen, het zou dus ook een zekering probleem kunnen zijn. maar rijden doet hij wel en daar gaat het tenslotte om.
Nee dat wist ik niet meer dat Lia er ook een had, geeft mij wel een prettig gevoel.
Kolere word ik op het laatste nippertje toch nog een watje :mrgreen:

Groetjes, Peet
avatar > Peet

starstarstarstar
Berichten: 1293
Geregistreerd: 20 februari 2012
Woonplaats: Pernis

Reactie door Arendje - 15 maart 2013

Re: GEZOCHT MET SPOED !! Elektrische rolstoel voor binnen.

wat fijn Peet, kun je rondjes draaien in de woonkamer :lol:

Groetjes Arendje
avatar > Arendje

starstarstar
Berichten: 174
Geregistreerd: 25 juli 2012
Woonplaats: Wolvega

Reactie door Peet - 15 maart 2013

Re: GEZOCHT MET SPOED !! Elektrische rolstoel voor binnen.

Zo is het maar net Arendje :mrgreen: ik ga op me achtewielen door het huis :lol: wat heb jij voor merk :?: zo op dat kleine fotootje te zien lijkt hij erg op mijn bolide.


Het is sowieso erg makkelijke :mrgreen:

Groetjes, Peet
avatar > Peet

starstarstarstar
Berichten: 1293
Geregistreerd: 20 februari 2012
Woonplaats: Pernis

Reactie door dspier - 17 maart 2013

Re: GEZOCHT MET SPOED !! Elektrische rolstoel voor binnen.

Met grootlicht, toe maar! Zit er ook een 'claxon' (piepertje) op als bij de mijne, en leren (skai) bekleding? 8-)
Jij hebt achterwielaandrijving, een sportbolide dus, de mijne heeft voorwielaandrijving en draait dus achter je zitvlak langs als je een bocht maakt. Is even wennen maar goed te doen!

Wat zijn we toch kerels hè, met onze bolides :lol: .

Zie ik dat goed, heb jij een pleister op je neus om je bril op zijn plek te houden? Goed idee! De mijne schuift ook steeds af, maar ik heb -1 dus maar in de hoek gesmeten, kan ook wel zonder bril. :roll:

Verder zie ik dat jij dezelfde afslankkuur volgt als ik, die armpjes en handen herken ik helaas maar al te goed!

Maar zo te zien kun je nog lachen!

Groetjes,
Dick
avatar > dspier

starstarstarstar
Berichten: 1164
Geregistreerd: 07 november 2011
Woonplaats: Rosmalen

Reactie door Arendje - 17 maart 2013

Re: GEZOCHT MET SPOED !! Elektrische rolstoel voor binnen.

Ha Peet ik heb een puma gehad, na 2, 5 jaar crossen door de grootste modderpoelen enz was hij versleten :lol: nu heb ik een Alex ook met achter wielaandrijving. In huis is deze een echte bok :mrgreen: hij is erg nukkig en daarom al veel äangevreten" in huis ;-) Maar buiten is hij goed, ach ja bokken horen ook buiten :lol:
De foto is gemaakt in de zorgunit denk, ziet er goed uit.

Groetjes Arendje
avatar > Arendje

starstarstar
Berichten: 174
Geregistreerd: 25 juli 2012
Woonplaats: Wolvega

Reactie door Peet - 17 maart 2013

Re: GEZOCHT MET SPOED !! Elektrische rolstoel voor binnen.

[quote="dspier"]Wat zijn we toch kerels hè, met onze bolides :lol:
[b:2580mhgq]Echt wel en dat blijven wij waar we ook in rijden 8-) [/b:2580mhgq]

Zie ik dat goed, heb jij een pleister op je neus om je bril op zijn plek te houden?
[b:2580mhgq]Nee die pleister zit daar omdat het masker van de thuis beademing me neus boven kapot schuurt, op den duur voel je dat wel. en ditt verzacht een beetje.[/b:2580mhgq]

Verder zie ik dat jij dezelfde afslankkuur volgt als ik, die armpjes en handen herken ik helaas maar al te goed!
[b:2580mhgq]Ja Dick ik zei het vanmiddag nog tegen een vriend van mij, ik heb sinds me geboorte niet meer van die fijne handjes gehad, gewoon absurd en bizar hoe snel dat is veranderd, daar kan geen Sonja Bakker tegenop :mrgreen: [/b:2580mhgq]

Maar zo te zien kun je nog lachen!
[b:2580mhgq]Dat zal waarschijnlijk niet veranderen, hoop ik :( :grin: [/b:2580mhgq]

[quote="Arendje"]Ha Peet ik heb een puma gehad,
[b:2580mhgq]Ja dit ook, lekker robuust. ik ben alleen bang dat de accu's op zijn, voor binnen voldoen ze weel maar buiten niet, hop daar gaat weer een Rib.[/b:2580mhgq]

De foto is gemaakt in de zorgunit denk, ziet er goed uit.
[b:2580mhgq]Ja klopt, goed gangbaar :lol: [/b:2580mhgq]

Nou rij voorzichtig allemaal en handjes binnenboord.
Groetjes, Peet
avatar > Peet

starstarstarstar
Berichten: 1293
Geregistreerd: 20 februari 2012
Woonplaats: Pernis

Reactie door dspier - 21 maart 2013

Re: GEZOCHT MET SPOED !! Elektrische rolstoel voor binnen.

"[color#FF0000: Pumaracer[/colorWas te verwachten van een 2e handse, maar je had hem toch alleen voor binnen? :mrgreen:

Nee, snap het best. Maar wanneer komt de rolstoel van de gemeente? Zou hier niet veel geld in steken!

Groetjes,
Dragster
avatar > dspier

starstarstarstar
Berichten: 1164
Geregistreerd: 07 november 2011
Woonplaats: Rosmalen

Reactie door Peet - 21 maart 2013

Re: Elektrische rolstoel voor binnen.

Ja was ook te verwachten, maar ik kon echt niet langer wachten, het gaat zo absurt snel :(
en de wmo kan mij met deze rolst niet helpen maar gaan wel kijken wat ze kunnen doen. voor binnen werkt het perfect met deze accus, lange afstanden buiten word denk ik een probleem, maar tegenwoordig doet de A.N.W.B ook rolstoelen:mrgreen:

Groetjes, Peet
avatar > Peet

starstarstarstar
Berichten: 1293
Geregistreerd: 20 februari 2012
Woonplaats: Pernis

Reactie door Arwi - 21 maart 2013

Re: Elektrische rolstoel voor binnen.

[quote:19ayst7m] door Peet » do 21 maart 2013 18:52
de wmo kan mij met deze rolst niet helpen maar gaan wel kijken wat ze kunnen doen. voor binnen werkt het perfect met deze accus, lange afstanden buiten word denk ik een probleem, maar tegenwoordig doet de A.N.W.B ook rolstoelen[/quote:19ayst7m]

Ik heb sinds gisteren een scootmobiel. De leverancier (Meyra) komt langs als je pech hebt, ook onderweg, dus dat is misschien ook een oplossing, Peet.
Kun je kijken of ze sneller zijn dan de ANWB :lol: .

Ik moet trouwens nog wel een psychologische drempel over om op dat ding de straat hier uit te rijden :(
Groeten,
Arwi
avatar > Arwi

starstarstarstar
Berichten: 333
Geregistreerd: 16 juni 2012
Woonplaats: Teteringen (Breda)

Reactie door Peet - 21 maart 2013

Re: Elektrische rolstoel voor binnen.

Volgens mij is alles sneller dan de anwb :lol: maar ze hebben me ook wel eens goed geholpen :mrgreen:

Dat naar buiten gaan zal niet meevallen, heb ik nog niet gedaan, eerlijk gezegd hoeft dat van mij ook niet zo nodig :(
Ik hoop dat het je snel lukt, succes.

Gr, Peet
avatar > Peet

starstarstarstar
Berichten: 1293
Geregistreerd: 20 februari 2012
Woonplaats: Pernis

Reactie door dspier - 22 maart 2013

Re: Elektrische rolstoel voor binnen.

Hoi Peet,
Ik verwacht ook niet dat de WMO je met [u:net60sfr][i:net60sfr]deze[/i:net60sfr][/u:net60sfr] rolstoel gaat helpen, maar dat ze er snel zelf een leveren!

De mijne is met lekke band/lege accu e.d. service. Heb er al een keer gebruik van gemaakt (gescheurd ventiel). Binnen het uur hadden ze er een nieuw bandje omliggen, en dat op zondag! :grin:

Heb jij ook recht op, bellen en spoed achter zetten! Denk ook eens verder: heb je al een passieve tillift in huis? Ik wel, maak er nog geen gebruik van, maar hoef nu ook geen 4 weken te wachten als ik hem ineens wel nodig zou hebben.

(ook handig als je weer bent gevallen, altijd vragen of hij van de grond kan 'oprapen'.

Groetjes,
Dick
avatar > dspier

starstarstarstar
Berichten: 1164
Geregistreerd: 07 november 2011
Woonplaats: Rosmalen

Reactie door Peet - 08 mei 2013

Re: Elektrische rolstoel

Omdat de wmo het onderhoud van rolstoel niet voor rekening wil nemen word het toch een nieuwe compleet en uitgebreide aangepaste van de gemeente.een Alex.
De wmo ambtenaar, echt een schatje heeft er direct werk van gemaakt, jullie begrijpen natuurlijk wel dat het hier om een vrouw gaat :mrgreen:
gisteren is er iemand van Welzorg geweest om te passen en te meten en alles door te nemen. het zou met spoed worden behandeld.

Zonde want mijn eigen rolstoel is verder perfect maar mist wel een aantal functies die ik straks nodig ga hebben. zoals het kantelen van de zitting en rugleuning. dit kan wel maar de aansturing zit er niet op. maar ondanks dat rijd hij fantastisch en zit hij heel comfortabel, en tot het moment dat ik de nieuwe in huis hen kan ik me prima met deze redden. daarna maak ik er wel iemand anders blij mee.
mocht er iemand al interesse hebben dan kan dat maar hij mag pas de deur uit als de nieuwe hier staat. voor de prijs hoef je het niet te laten voor een Puma rolstoel.

Groetjes, Peet
avatar > Peet

starstarstarstar
Berichten: 1293
Geregistreerd: 20 februari 2012
Woonplaats: Pernis

Reactie door dspier - 08 mei 2013

Re: Elektrische rolstoel voor binnen.

Mooi zo!

Een Alex? Je bedoelt een Lexus zeker! :lol:

Groetjes,
Dick
avatar > dspier

starstarstarstar
Berichten: 1164
Geregistreerd: 07 november 2011
Woonplaats: Rosmalen

Reactie door Peet - 08 mei 2013

Re: Elektrische rolstoel voor binnen.

Precies en ook nog cabrio :lol: ben benieuwd.

Wat had jij voor merk rolstoel :?: ik wil natuurlijk ook het beste van het beste :mrgreen: en heb jij ook een Robotarm of armondersteuning en zo ja, hoe bevalt dat :?:

Groetjes, Peet
avatar > Peet

starstarstarstar
Berichten: 1293
Geregistreerd: 20 februari 2012
Woonplaats: Pernis

Reactie door Catja - 09 mei 2013

Re: Elektrische rolstoel voor binnen.

Hallo peet


Ik heb ook een Alex, en hij bevalt prima.
Bij mij zitten de kleine wielen nu voor, maar als ik alle een nog binnen rij.
Kan de stoel omgedraaid worden, zodat de kleine wielen achter zitten.
Dan is de draaicircel kleiner.
En hij kan alles kantelen ,rugleuning verstellen , benensteunen samen of apart.
En ik kan een eind rechtstandig omhoog, om iemand recht aan te kijken.
Ik vind prima voor dat lange lijf van mij.
Maar of jij een robotarm krijgt ????
Daar zijn ze niet zo scheutig mee, die dingen kosten een klein vermogen.


Groetjes. Catja
avatar > Catja

starstarstarstar
Berichten: 312
Geregistreerd: 21 november 2011
Woonplaats: Arnhem

Reactie door Peet - 09 mei 2013

Re: Elektrische rolstoel voor binnen.

[quote="catja":2137dbx5]Maar of jij een robotarm krijgt ????
Daar zijn ze niet zo scheutig mee, die dingen kosten een klein vermogen.[/quote:2137dbx5] Ja maar Catja, wist jij dat nog niet :?: ik ben de man van 6.000.000 :lol:
Als ik dan afhankelijk moet worden van hulpmiddelen dan wil ik ook het beste van het beste :mrgreen:

Groetjes, Peet
avatar > Peet

starstarstarstar
Berichten: 1293
Geregistreerd: 20 februari 2012
Woonplaats: Pernis

Reactie door dspier - 09 mei 2013

Re: Elektrische rolstoel voor binnen.

Catja heeft gelijk.

Ik heb er wel om gevraagd maar nog geen nieuws. :-( ik heb een Permobil C500 Corpus G3 of zoiets. Kan alles wat Catja beschrijft behalve draaien tov zijn onderstel.

Groetjes,
Dick
avatar > dspier

starstarstarstar
Berichten: 1164
Geregistreerd: 07 november 2011
Woonplaats: Rosmalen

Reactie door Peet - 09 mei 2013

Re: Elektrische rolstoel voor binnen.

"dspier": Permobil C500 Corpus G3 of zoiets. Kan alles wat Catja beschrijft behalve draaien tov zijn onderstel.
Hij heeft het wel over deze gehad maar hij zei er meteen achteraan, je wilt toch niet de zelfde als je maatje Dick :?: :lol: dus toen werd het een Alex :mrgreen:
Zijn advies was de Alex om ze kleine draaicirkel in verband met de beperkte ruimte. nou moeten jullie niet denken dat we in een kippehok wonen maar de in en uitgang is 130 jaar oud en niet berekend op een elektr rolstoel. wel schijnt die Alex op volle snelheid erg onstabiel te rijden, niet echt in rechte lijn. maar ik ben erger gewend.

Groetjes, Peet
avatar > Peet

starstarstarstar
Berichten: 1293
Geregistreerd: 20 februari 2012
Woonplaats: Pernis

Reactie door Elly - 14 mei 2013

Re: Elektrische rolstoel voor binnen.

Uitstekende keuze, Peet. Rob heeft ook de Alex. Bevalt prima. Ik weet niet hoe het met jouw rug gesteld is, maar als je daar problemen mee hebt, moet je een aan jouw rug aangepaste zitting en rugleuning vragen. Rob had net twee jaar achter elkaar een herniaoperatie gehad en op zijn 28e had hij de eerste al. Hij zat nog geen paar weken in de standaardstoel of hij kon al wel gillen van de pijn in zijn rug. Toen moest de boel alsnog aangepast. In de vrachtwagen had hij ook al een aangepaste stoel.
Je vroeg verder naar een robotarm o.i.d. Rob heeft een sling gehad die zijn arm ondersteunde. Je arm hangt met behulp van gewichtjes in de sling en bereikt zo een soort gewichtloosheid. Zo heeft hij nog een tijd langer zelf kunnen eten en drinken. Toen het zelf drinken niet meer ging, heeft hij een bekerhouder op een statief gehad. Zo kon hij m.b.v. een rietje zelf drinken. De man die er mee kwam, leverde meteen een vernuftig metalen dingetje wat je aan de rand van de beker kunt hangen en waar je het rietje in kunt steken. Zo vliegt het niet alle kanten op en voorkom je dat je het niet in je mond kunt krijgen. Ik kan de naam van het bedrijf even niet bedenken, de papieren liggen boven en ik heb nu geen puf om te gaan kijken. Maar als je interesse hebt, laat het weten, dan zoek ik het voor je op als ik boven ben, geen moeite.
Hoop dat je de Alex snel onder je kont en onder controle hebt. Succes!
Groetjes, Elly
avatar > Elly

starstarstar
Berichten: 180
Geregistreerd: 07 november 2011
Woonplaats: Enkhuizen

Reactie door Peet - 24 mei 2013

Re: Elektrische rolstoel voor binnen.

Woensdag de nieuwe rolstoel binnen gekregen, (De Alex) een perfect ding moet ik bekennen. en vandaag de oude alweer verkocht. waren mijn auto's maar zo snel gegaan. wel voor het eerst van me leven dat ik iets bewust zonder winstbejag heb verkocht om de doodeenvoudige reden ik er iemand net zo blij mee wilde maken als ikzelf was, hij heeft mij erg goed dienst gedaan. maar de wmo geeft liever een super dure nieuwe rolstoel dan dat ze het onderhoud van een steengoede 2de hands op zich nemen. dan is de keus voor mij eenvoudig :mrgreen:

Groetjes, Peet
avatar > Peet

starstarstarstar
Berichten: 1293
Geregistreerd: 20 februari 2012
Woonplaats: Pernis

Reactie door Elly - 24 mei 2013

Re: Elektrische rolstoel voor binnen.

Fijn dat je er blij mee bent, Peet. We hopen dat je er veel kilometers mee gaat maken!
Ik zou je nog de naam doorgeven van die armsling en bekerhouder: Focal. Het zijn fantastische hulpmiddelen voor Rob geweest!
Hoop dat het snel beter weer wordt, zodat je lekker naar buiten kunt met Alex.
Dinsdagavond explodeert je Facebook account waarschijnlijk.... Wat zullen er veel reacties komen. Kan niet zeggen dat ik er naar uitkijk.....maar we gaan wel kijken.
Hoop dat je weer wat bent opgeknapt van je verkoudheid.
Groetjes,
Rob en Elly
avatar > Elly

starstarstar
Berichten: 180
Geregistreerd: 07 november 2011
Woonplaats: Enkhuizen

Reactie door Peet - 24 mei 2013

Re: Elektrische rolstoel voor binnen.

"Elly": Dinsdagavond explodeert je Facebook account waarschijnlijk.... Wat zullen er veel reacties komen. Kan niet zeggen dat ik er naar uitkijk.....maar we gaan wel kijken. Ik denk het ook :lol: maar gewoon kijken hoor, natuurlijk is het emotioneel maar ook wel lache, ze hebben het mooi in elkaar gezet. en mijn doel is bereikt, [color=#FFBF00:1ko3lmz8]ALS [/color:1ko3lmz8]meer bekendheid te geven ;-)

Groetjes, Peet
avatar > Peet

starstarstarstar
Berichten: 1293
Geregistreerd: 20 februari 2012
Woonplaats: Pernis